Stalgenootjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anoukk

Stalgenootjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:01

Hallo allemaal :),

Mijn verzorgpaardjes staan 24/7 op wei met schuilstal, en naast de wei van mijn verzorgpaardjes is er nog een wei en daar staan nog 2 paardjes met schuilstal. Ook van deze eigenaar. Maar helaas zijn deze eigenaren nooit op ''stal'' te vinden, ze staan er nu een maand en heb pas 1x iemand getroffen, terwijl ik toch wel minimaal 3x per week daar te vinden ben, dus dat betekend dus dat ik eigenlijk alleen daar ben, en mis toch wel de gezelligheid van een stalgenootje en aansprak als ik daar ben, of iemand die ik even kan vragen of zij wat hooi bij wil geven als ik een dagje niet kan.
Hebben jullie wel gezellige stalgenootjes?, doen jullie ook wel eens dingetjes voor elkaar en regelen onder elkaar :)?

PBA_

Re: Stalgenootjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:49

Maar als jij niet kan, dat geef je dan toch door aan de eigenaar??? Tja, eenzaam kan het soms zijn maar je komt voor die dieren toch?

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:53

Ik kom voornamelijk op stal voor m'n pony en hou me verder niet zo heel veel met de rest bezig.
Ben ook vaak 's ochtends en meestal is er dan niemand, vind het heerlijk!
Heb wel een paar mensen waar ik goed mee overweg kan die mijn pony ook buiten zetten nu ze op stal staan dus dat is voor mij al meer dan genoeg. :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:54

Lijkt me heerlijk! Ik kom elke dag en vind het heerlijk als ik het rijk alleen heb. Dat gebep met elkaar, soms gezellig maar ik tut liever in mn eentje op stal. We regelen wel heel veel onderling, maar dat gaat via internet of briefjes.

Maar nadeel is in jou geval inderdaad dat je niet even aan hulp/advies kan vragen aan een stalgenoot.

Meikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:33

ik snap het juist wel, toch wel leuk om iemand te hebben die iets terug zegt :D
Maar als jij niet hooi kan geven doet de eigenaar dat toch?

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:33

Ik heb mijn paard vorig jaar verhuist naar een andere stal, omdat ik 9 van de 10 x alleen op stal was. (was een kleine stal aan huis met 4 boxen) Nu sta ik samen met een vriendin in onze 'eigen' schuur op een pensionstal met 10 boxen, lekker prive, maar kan wel de gezelligheid van anderen opzoeken wanneer ik wil.

spoenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:00

Wij staan maar met 4 op een privé-stal aan het bos. Dus dat is super! Je hebt momenten dat je helemaal alleen bent, maar als je advies e.d. nodig hebt zijn er toch ook nog andere die je paard kennen.
We staan ook allemaal klaar voor elkaar en dat geeft een super gevoel! Maar soms zitten we ook wel op elkaars lip. Hoort erbij zeker. ;)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:42

Ik sta, net als Spoenk, op een privéstal aan het bos, 3 paarden en een shet van de stalhouder(is ooit gekomen als gezelschap en nooit meer weggegaan)Er is per 1 september een paard weggegaan en een ander voor gekomen, en ik mis de gezelligheid zeker. Van het paard dat wegging waren allen jonge meiden, en ik zag ze vaak. Ze reden, net als ik, meestal in de bak en soms voor de lol een keer buiten. Nu ben ik eigenlijk altijd wel alleen, het nieuwe paard dat er is is een man van rond de 70, oudere vrouw en een jong meisje die erop rijden, en allen gaan ze naar buiten. Daarbij is het 3e paard, van de staleigenaar, de komende 5maanden nog herstellende van blessure en is zij dus ook niet veel meer op stal.

Ja ik mis de gezelligheid wel, het kletsen en ''samen lol met je knol'' maar ach, ik mag niet klagen, ik heb de bak altijd voor mezelf, en het belangrijkste; mijn paard heeft het naar zijn zin :)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:48

ik moet alles alleen doen want mijn vz staat alleen er staat wel een andere pony biij maar daar komt niemand voor! xxx

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:57

Wij staan met zijn 7-en op stal.
Ik en nog een meisje zijn er elke dag minimaal 1 keer,
dus die zie ik een aantal keer in de week.
En soms spreken we af voor een gezellig bos/buitenritje.

De rest wil vooral kletsen als ze er zijn,
en tsjaa als ik bij de paarden ben dan ben ik met mijn paard bezig ;)

Ook stond eerst mijn instructrice op stal die tevens da was dus erg handig :)

Ik mis wel een beetje iemand die dezelfde motivatie heeft als mij,
veel mensen bij mij op stal strooien wat op en gaan weer...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:07

Ik ben ook enige pensionklant maar meestal loopt er wel iemand en anders vind ik het heerlijk wanneer de hele familie een middagje weg is en ik heerlijk op stal aan het tutten ben in mijn eentje met de paardjes en dan is het lekker uitgebreid mijn paard poetsen,rijden en nakeutelen en dan zet ik de rest binnen, voer ik ze aan het eind van de middag dan hoeft de staleigenaar dat niet te doen en heeft die ook eens een middagje vrij en hoeven ze niet te haasten om naar huis te komen voor de paarden.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:18

Ik heb wel gezellige stalgenootjes, al zou ik soms ook wel eens alleen willen zijn.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:26

Ik kom altijd helemaal tot rust op stal,heerlijk de radio aan en bezig zijn met en om de paarden,heerlijk ben meteen een ander mens wanneer ik weer thuis kom,en geen kwekkende stalgenootjes om me heen die het toch alleen maar over hun zelf en hun paarden of probleempjes hebben, maar lekker in mijn eigen gedachtengang.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:51

Ik vind het wel lekker om alleen op stal te zijn, maar als mijn stalgenootje er is vind ik het wel weer super gezellig! We hebben het beide best druk met werk en school, dus houden we op de kalender bij wanneer wie doet voeren/op de wei zetten en doet binnen zetten. We zijn er beide echt iedere dag, alleen op compleet andere tijden. Als er iets is, dan bellen wij elkaar. Ook is het leuk nu we beide vakantie hebben, dat we om en om 's morgens vroeg moeten opstaan voor de paarden. Ook staat zij klaar voor mijn paard en ik voor haar.

Mijn twee stalgenootjes die laatst zijn weggegaan die mis ik wel erg! Waren altijd daar wanneer ik er ook was.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:00

ben nooit alleen!! ik heb super stal genoten... we doen ook veel samen met zn allen. we hebben toevallig vanavond eerst lekker pizza besteld op stal en toen mijn paard geschoren. we gaan in het weekeinde vaak samen opstap en e zijn er voor elkaar als we hetnodig hebben.. ik zou niet zonder ze kunnen...! we zijn met 4 meiden! ook de jongens die veel op het land en op het bedrijf doen horen erbij.. zo zijn we ong met 7

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:03

Bij mijn bijna verzorgpony (ik kom daar nu al echt maanden maar het word nu officieel mijn verzorgpony)
Zijn we met 20 pension klanten 2 meisjes van 13 en een van 15 verder allemaal volwassenen met de kinderen is het heel gezelig enzo maar de volwasenen zijn wat minder gezelig maar over het al gemeen is het wel gezelig!
:)

feminin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:08

Ik heb ook geen stalgenootjes. ik heb zelf twee paarden. deze staan prive bij een boer. ik vind het heerlijk.
ik kan alles bepalen voor mijn dieren hier. en geen gedoe van anderen om me heen.
Bijv gejat van spullen (zie je veel op maneges) gedoe van hoe ik iets doe. dat dat volgens een ander niet zo moet.

ik heb dan wel een verzorgster. Zij komt twee a drie keer in de week mee naar stal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:11

Ik heb ontzettend gezellige stalgenootjes. Er staan nog 7 paarden op de stalling waar ik sta (met ruimte voor nog 2 meer), en ik zou mijn stalgenootjes echt niet willen missen. Het kletsen, het tutten, samen buitenrijden, maar ook om hulp kunnen vragen als ze zelf eventjes niet weet wat je ergens nou mee aanmoet of gewoon ff n second opinion vragen.

Mijn stalgenootjes houden mijn paard ook in de gaten als ik er niet ben, door bijvoorbeeld haar n aaitje te geven, bijrijdsters in de gaten te houden of bij te voeren als ze heel vroeg haar hooi al op heeft.

Nee hoor, ik ben helemaal blij met ze.