Ik heb een Haflinger die overdag buiten op de wei loopt. Nu kan meneer er helaas erg van genieten om even lekker te rollen in de troep ! Gevolg : gore zwarte manen en staart. En tja, het is nu een beetje koud om te gaan wassen, agz we ook geen warm water of solarium op stal hebben.
Ik heb het zelf al geprobeerd er uit te borstelen en geprobeerd of het er met anti-klitspray en anti-vlekspray van Sectolin uit ging, maar hiermee verspreidde het alleen maar meer.
Ik dacht zelf aan shampoo en water in een plantenspuit oplossen en erop sprayen, de vlekken eruit borstelen en dan met een spons het eraf spoelen, zodat 't niet drijfnat wordt.
Green spot remover van Cowboy magic. Dat is een soort droogshampoo. Werkt bij mijn haflinger altijd super. Staart kan wel gewoon in een emmer sop, dan worden de benen misschien wat nat, maar verder niet.
x_Anoukk
Geplaatst: 28-12-11 00:45
Inderdaad de spot remover van Cowboy Magic, is echt wondermindel. Werkt perfect . Niet goedkoop maar is het geld dubbel en dwars waard.
inge_aryn
Geplaatst: 28-12-11 00:51
Inderdaad cowboy magic greenspot remover. Ook de fjordenmanen weer wit, op het zwarte na dan....
x_Anoukk
Geplaatst: 28-12-11 00:55
inge_aryn schreef:
Inderdaad cowboy magic greenspot remover. Ook de fjordenmanen weer wit, op het zwarte na dan....
Hahaha zou ook niet goed zijn als dat ook nog wit zou worden .
Het weer is de laatste dagen zo zacht geweest, dan kan je staart en manen best met koud water wassen. Zorg dat je niet al te veel water gebruikt, gebruik een voerschep of spons om alleen de manen nat te maken. Als ze lang genoeg zijn kan je ze in de emmer hangen. Na het wassen paard goed met een handdoek afdrogen. De komende dagen gaat het ook weer flink regenen, dan worden de manen wellicht ook weer wat schoner!
marymary2
Geplaatst: 28-12-11 12:16
Betadine shampoo! Geloof het of niet, maar ze worden dan weer heel mooi wit!
Lekker laten zitten, bij droog weer zoveel mogelijk het zand eruit en van het voorjaar hele paard soppen. Tenzij je op wedstrijd oid moet, dan wordt het wassen maar verder maakt het toch niet uit?
Pien28
Geplaatst: 28-12-11 13:52
Na een flinke regenbui zijn de manen hier weer schoon geregend. Dan Cowboy Magic o.i.d. erin en er zit een beschermlaagje om de haren.
Staart kan je gewoon in een emmer wassen en drogen met een doek.
2005
Geplaatst: 28-12-11 13:55
Er was iemand hier op bokt (dacht ik, kan ook een ander forum zijn) en die in een plastic tafelzeil een opening geknipt waar de manen precies doorheen konden.