Heb dit weekend eens de megalange manen van mijn merrietje onder handen genomen. Ze waren erg ongelijk en hierdoor vond ik het maar eens tijd om ze netjes kort te trimmen.
Mijn merrie is er nu 4, maar ik kocht ze niet zadelmak waardoor ze dus nog wat groen is en sommige dingen nog niet kent waaronder dus het manen trimmen.
Het begon dus heel gewoon, ze stond vast en ik begon een plukje te trekken. Plots probeert ze zich zo hard los te trekken dat het katoen van haar halster doorscheurt en heb ze nog net kunnen tegenhouden om er vandoor te gaan

Het viel me wel op dat het geen pijn deed, want ze deed haar oren niet naar achteren en als ik ze even losliet om de manen uit haar stal te gooien kon ik ze erna gewoon terugnemen dus ik denk meer dat ze gek word van het gekietel ?!
Mijn eerste merrie kon hier ook niet tegen en de enige keer dat ik haar manen heb getrimd heeft er uiteindelijk iemand moeten helpen met praam.
Zijn er hier nog paarden die het zo verschrikkelijk vinden om getrimd te worden ?
Grtjs