Ik woon sinds augustus in Zweden en mijn stal is van hout. Mijn paarden vonden dit meteen al een zeer smakelijk hapje, dus na twee weken hebben we stroomdraden in de stal gespannen zodat ze niet meer in de wanden konden bijten. Dit hielp goed, tot ongeveer een week of 4 geleden. Het is hier inmiddels flink winter en er ligt een behoorlijke berg sneeuw. De dames staan dus in mijn rijbak overdag, welke inderdaad ook is voorzien van een houten afrastering. Ook hier hebben we inmiddels stroomdraden langs moeten zetten, omdat ze ook daar bijna alle palen flink beschadigd hadden in een dag tijd!
Voordat jullie beginnen te roepen dat ze niet genoeg te eten hebben: ze hebben continu de beschikking over ruwvoer wat ze met smaak eten en een rode mineralen liksteen, er mankeert ze verder niets.
Inmiddels is het zo erg dat onze hooiruiven in de rijbak bijna volledig opgegeten zijn, dus die zijn sowieso afgeschreven. Mijn stal begint inmiddels ook aardig beschadigd te raken, de dames vreten namelijk gewoon tussen de stroomdraden door. Ik heb al van alles geprobeerd: anti-bijt middel likken ze er gewoon af alsof het slagroom op de taart is

Zoals jullie misschien snappen ben ik ten einde raad... Ze eten met z'n tweeën gewoon mijn hele stal op!
We hebben al besloten dat we de boxen zelf gaan vervangen voor exemplaren van tralies en govaplast, maar de buitenwanden blijven van hout, die constructie kunnen we gewoonweg niet veranderen! Daarbij is het vervangen van de boxen niet goedkoop, dus dat kunnen we pas eind 2012 of begin 2013 realiseren...
Degene met de gouden tip mag hier een week lang gratis logeren!