Welke regels in stallen en wasplaats enz?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Welke regels in stallen en wasplaats enz?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:47

Hoiii

Welke regels hebben jullie in de stallen bv opgehangen om alles netjes en op orde te houden?

Voor de stallen, weides en bv de wasplaats?

gr

Urielle

Re: Welke regels in stallen en wasplaats enz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:42

Wasplaats: rommel achter je kont opruimen, verder nog nooit regels gehad.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:32

Wat ik erg belangrijk vindt én me mateloos aan irriteer is mensen die hun hoeven niet ín de box krabben! Heb je net de gang geveegd lopen ze naar buiten met hun knol....je raad het al . Dus:
* veegsel van de hoeven na krabben opruimen!
* mest/ haren opruimen na gebruik wasplaats ( en een mestboy en bezem erbij hangen en een speciekuip)

Het scheelt als je vaste ophangplekken voor het stalgereedschap hebt, ik heb de mestvorken, bezems, harken etc allemaal aan haken aan de muur. Iedereen zet het ook netjes terug.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:35

De stront achter je kont opruimen :D
en absoluut NIET ROKEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:38

Ik krab de hoeven nooit in stal :n meestal haal ik dr uit het land met baggerpoten dus dan wordt de boel sowieso al vies.. Als ze uit stal komt krab ik ze ook echt niet in stal :P . Bij ons zadel en poets je, je paard gewoon aan je eigen box en de regel is dus dat je daarna de boel even aanveegt :) . Wasplaats even schoonspuiten en droogtrekken. Mest op het gehele terrein en in de bak opruimen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:43

De wasplaats na gebruik schoon achter laten. Mest uit de rijbak halen.
Verder is het geen vaste regel, maar gewoon "dat hoort erbij" even aanvegen nadat je gepoetst en hoefjes uitgekrabt hebt.
Kruiwagens leeggooien.
Als je paard op het erf gemest heeft, ook even opruimen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:48

Wasplaats schoon achterlaten, en als je je paard gepoetst hebt en hoeven uitgekrabt even de boel aanvegen. Maar dat zijn niet echt regels, meer gewoon een kwestie van fatsoen ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:52

Bij ons hangt een briefje dat het dragen van een cap verplicht is, dat de rommel achter je (paard z'n) kont opgeruimd dient te worden en dat de poep uit de bak gehaald moet worden na het rijden. Verder niets, dat is voor de mensen die bij ons komen rijden. Verder is de stal kleinschalig, ieder vind het heel gewoon om even te vegen als je je paard verzorgd hebt. Binnen en buiten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:42

Bij ons op stal staat er enkel: Niet roken in en rond om de stallen. Dat is alles. Maar we weten (niet allemaal die zijn gewoon laks) dat je op een poetsplaats wel je mest aan de kant moet scheppen.

Oja, en in de bak: Mest opruimen! Dat moet ook in de 3 overdekte longeerkralen, in de 2 buiten kralen hoeft dat niet. En overal op het terein als je op de paard zit is een cap verplicht.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:49

Mest meteen opruimen, ook wanneer je aan het rijden bent (dus afstappen). Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit niet doe wanneer ik toch alleen rijd. Dan rij ik er liever omheen dan dat ik al mn contact kwijt ben.
Paarden niet zonder toezicht los in de bak of kraal.

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:45

Bij ons op stal zijn geen regels :')

Er zijn 5 pensionpaarden en je bent helemaal vrij.
Ik veeg altijd wel netjes de boel aan, voor ik wegga.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:06

lonna1989 schreef:
Mest meteen opruimen, ook wanneer je aan het rijden bent (dus afstappen).

Ok, mag ik even zeggen dat ik dat de meest belachelijk regel vindt dat er kan bestaan??

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:10

Stalregels:
1. Betaal op tijd (=eerste van de maand)
2. Poep opruimen van je eigen paard (in de bak, erf, gangpad etc.)
3. Dekens zelf doen
4. Extra voer en/of supplementen zelf kopen en voeren.
5. Alles op dit terrein is voor eigen risico. Wij zijn absoluut niet aansprakelijk voor enige vorm van verlies/diefstal.
6. Na 22:00 gaat de verlichting uit en dus geen acticviteiten meer.
7. Na gebruik wasplaats deze schoon achterlaten. Dwz. Tegels reinigen en vloer schoonmaken.
8. Afval zelf meenemen.
9. Gebruik solarium solarium €3,00 per 10 minuten.
10. Springen en logeren in de paddock.
11. Hoefslag aanharken na gebruik rijbaan.

Ik moest de stalregels opnieuw maken heb het onderstaande ervan gemaakt maar dit word door de anderen ook nog bekeken en evetueel aangepast:

(vandaar dat ik jullie hulp even nodig had)

Stalregels:
1.Betaal op tijd. (de eerste van de maand)
2.Mest van je eigen paard opruimen in de bak, erf, gangpad etc.)
3. Heb je gebruik gemaakt van de wasplaats spuit elke keer de tegels af en maak de vloer schoon!
4. Dekens zelf doen.
5. Extra voer en/of supplementen zelf kopen en voeren.
6. Alles op dit terrein is voor eigen risico. Wij zijn absoluut niet aansprakelijk voor enige vorm van schade of verlies/diefstal.
7. Na 22:00 gaat de verlichting uit en dus geen activiteiten meer.
8. Afval zelf meenemen.
9.Gebruik solarium €3,00 per 10 minuten.
11. Hoefslag aanharken na gebruik rijbaan en de gemaakte gaten dicht gooien.
12. Loop je door de weide bv met uitmesten controleer het lint en haal het oude hooi weg uit de weide.
13. Heb je iets te melden schrijf het op het bord.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 27-12-11 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:11

Hier is het heel simpel, gewoon de rommel achter je kont opruimen, de poetsplaats vegen en de mest uit de rijbak verwijderen. Maar dat vind ik ook niet meer dan normaal!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:13

Hoefslag aanharken na rijden? Pff zie mezelf al gaan.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:16

Wij hebben regels als:
Als je iets hebt gebruikt, opruimen en netjes wegleggen.
wasplaats bijvegen enzo als je hem hebt gebruikt.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:18

@IndianLady: dat was mijn 1e reactie dus ook. Zie me al gaan met een hark door een bak van 23x80. Ben je net halverwege komt de volgende al in de bak om te rijden. Gaat je werk. Bij ons neemt diegene de hoefslag mee die in de ochtend ook de bak trekt.
En ja als je gaten maakt in de longeerbak is het wel zo netjes om die dicht te maken.

Ik moet zeggen dat er bij ons geen regels op papier staan maar alles voor zich spreekt als het gaat om vegen, stal netjes achterlaten etc.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:22

wij hebben als regels dat je je rommel opruimt, dus even vegen, mest uit de rijbaan/longeerbak/paddock/weide scheppen, staat niets op papier ofzo
hoefslag aanharken na het rijden? jeej dat vind ik wel een flinke verplichting hoor, wij hebben daarvoor gewoon een tractortje met baksleep op stal :Y)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:30

Bij ons moet je ook afstappen om de mest in de bak op te ruimen? Dat is een nachtmerrie voor je bak, al die mest :D

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:38

bak harken na het rijden?
je kan beter 1x per dag of 2x per dag de bak even slepen met de trekker..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:41

Wasplaats opruimen (modder, haren even weghalen)
Stalpad aanvegen voordat je weg gaat
Mest uit de bak halen na het rijden

Staat niets op papier, zijn gewoon de standaard regels.
Eigenlijk gewoon: rommel achter je kont opruimen.

Bak aanharken?
Ik zie me al gaan zeg... }:0
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 27-12-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:43

Bak harken?...volgens mij is het de bedoeling dat de eigenaar daar onderhoud aan pleegt.
Daar zou ik al gelijk op afhaken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:44

Mijn ervaring is dat de regels door bijna niemand nageleefd worden. Dat jij de mest van een ander staat op te ruimen, de stroresten van een ander staat weg te vegen. Ik ben blij dat ik geen pensioneigenaar ben want ik zou gek worden van de troep die iedereen voor een ander laat liggen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:53

Hoefslag aanharken vindt ik wat ver gaan ik weet niet met hoeveel jullie daar staan maar nee vindt dat toch het werk van de stalhouder of dat je onderling regelt dat de bak 1x per dag recht getrokken dient te worden.
Hier zijn niet echt regels. Maar het is niet meer dan normaal dat je even de troep opruimt die je maakt na het poetsen.
Ik denk persoonlijk dat je niet altijd regels op papier moet zetten. Fatsoensregels houden mensen zich toch wel aan en anders dwingen die regels ook niets al staat het op papier. Moet eerlijk zeggen dat een stal met vele regeltjes mij wel afschrikt hoor. Ben je al bang dat je een keer wat vergeet.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:53

[quote="linnie050"]Stalregels:
1. Betaal op tijd (=eerste van de maand)
2. Poep opruimen van je eigen paard (in de bak, erf, gangpad etc.)
3. Dekens zelf doen
4. Extra voer en/of supplementen zelf kopen en voeren.
5. Alles op dit terrein is voor eigen risico. Wij zijn absoluut niet aansprakelijk voor enige vorm van verlies/diefstal.
6. Na 22:00 gaat de verlichting uit en dus geen acticviteiten meer.
7. Na gebruik wasplaats deze schoon achterlaten. Dwz. Tegels reinigen en vloer schoonmaken.
8. Afval zelf meenemen.
9. Gebruik solarium solarium €3,00 per 10 minuten.
11. Hoefslag aanharken na gebruik rijbaan.

Ik moest de stalregels opnieuw maken heb het onderstaande ervan gemaakt maar dit word door de anderen ook nog bekeken en evetueel aangepast:

(vandaar dat ik jullie hulp even nodig had)

Punt 3 en 4 vind ik ook een beetje vreemd. Rond april en oktober zijn de nachten vaak gewoon veel kouder. Hier krijgen ze dan s'avonds een andere deken op als overdag. Zo rond n uur of tien doe ik dan een dunner dek op. Hoe wil iemand met een baan/school nou zijn dekens op tijd wisselen? Ik zou dat als pensionhouder zeker wel aanbieden, misschien tegen een kleine vergoeding. Als pensionhouder zou ik me groen en geel ergeren aan al die mensen die zelf hun paard voeren, dat geeft echt een hoop onrust. Dat ze het zelf kopen lijkt me vanzelfsprekend maar ik zou het dan gewoon klaar laten zetten en met de vaste voerbeurten mee geven.

Hoefslag aanharken ben ik het ook niet mee eens. gaten dicht harken na loNgeren en springen ok, maar de hele hoefslag harken vind ik teveel van het goeie....