Ruzie tussen pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte9

Ruzie tussen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 19:42

Ik heb al een hele tijd een merrie van ongeveer 15 jaar. Sinds kort heb ik er een (grotere) pony, ook een merrie bij, van 3 à 4 jaar.
Al sinds de eerste dag dat ze in de wei zaten (niet in dezelfde wei, gewoon in 2 weides naast elkaar), keken ze de
hele tijd naar elkaar en wilden ze bij elkaar zijn. Dus na een paar dagen mochten ze bij elkaar en ging alles goed, maar na 2
weken ongeveer, begon de oudste de jongste te schoppen en te bokken. Zij heeft altijd alleen gezeten, en de jongste altijd in
kudde. Maar goed, in het begin leek dit gewoon om te tonen wie er de baas was, maar nu bokt ze harder en harder en krijgt
de jongste harde klappen waardoor ze mank staat en wondjes heeft op haar achterbenen. Maar als ze niet bij elkaar zitten
hinnikken ze ook allebei naar elkaar en lopen ze door de draden om bij elkaar te zijn. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ze altijd in een andere wei zetten is niet echt mogelijk, ook omdat de jongste veel te aanhankelijk is.
Alvast bedankt :)

pipo

Re: Ruzie tussen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:47

wei groter maken. Hier heeft er ook 1 vreselijk veel tijd nodig om te laten zien dat ie de baas is. Maar ze kunnen elkaar ontlopen als het nodig is. Ook verschillende plaatsen voer aanbieden zodat nr 1 niet alles heeft en hoeft te verdedigen. stoelendans om een hap hooi is niet erg.

Charlotte9

Re: Ruzie tussen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:55

Dankjewel! :) zal ik eens proberen :)