Fiorini schreef:Dat principe van voeremmer, lijkt me niet echt paardvriendelijk. Wel? Zo kan je paardje tussendoor ook niet eens gaan drinken. Lijkt me toch geen echt niet handig om zo te moeten eten, of vergis ik me?
Dat klopt. Wij hebben ijslanders, dus die krijgen zo weinig en zijn met nog geen 3 minuten klaar met eten..ik blijf er express ook bij, de meeste kennen wel een truucje om die emmer van hun hoofd te krijgen..dan drinken ze maar na hun eten.
De oudjes eten apart, want die hebben grasmix en dat is erg veel en doen er 45 minuten over wegens ontbrekende kiezen..die doe ik ds ook geen emmer om hun hoofd, ten eerste wegens het gewicht, ten tweede omdat er gedronken moet worden tussendoor.
Nu zijn dat 3 paarden en die hebben ook respect voor elkaar en gaan niet lopen jatten of etteren met elkaar, dus dat scheelt..
Vervolgens zorg ik dat er in tussentijd hooi klaarstaat, dan hebben ze gelijk weer wat om te doen.
Mijn ene merrie loopt na het eten altijd naar de waterbak, standaard, het wil nog weleens dat zij eerder klaar is dan dat ik in haar weide kan komen, dan zet ze de onderzijde van de emmer op het water, waardoor het touw losser zit en zo kan ze hem afwurmen
Touwen uiteraard niet exact op maat maken, moet wel beweging in zijn, maar niet zo los dat ze met hun kaak er vast aan kunnen blijven hangen.