Waar goed schuilhok te koop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Waar goed schuilhok te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:00

Ik heb nu een kleine schuilstal van hout voor mijn shetlanders, enkel vind ik dit toch te klein. Ik heb 4 pony'sdie bijna altijd 2 aan 2 staan, dus niet met zijn 4en in het hok willen. Maar met kou en regen wil ik wel dat ze allemaal droog kunnen staan. Nu ben ik dus eigenlijk opzoek naar een soort van grote kalveriglo waar minimaal 2 pony's in kunnen. Afmetingen van minimaal 2,5 m bij 2 m. Het liefst van polyester of iets dergelijks. Ik ben eerlijk gezegd niet van het zelf bouwen, en het lijkt me handig om het eventueel te kunnen verplaatsen.

Weet iemand er een te koop voor een betaalbare prijs (maximaal 800,- Euro)? 2e hands of nieuw? Ik ben er wel een tegen gekomen op internet en die kost 970,- Euro,maar wil eigenlijk goedkoper gaan.

Ik hoop dat jullie tips geven!

mandy358

Re: Waar goed schuilhok te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:02

Kun je niet kijken naar een blokhut/tuinhuisje??

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:04

ik zou inderdaad kijken naar een tuinhuisje ofzo.
containerstal kan ook, maar die zijn denk ik duurder?

edit: containerstal heb je voor een paar honderd euro op marktplaats. moet je alleen nog vervoer zien te regelen en dat zal ook niet gratis zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:06

Verplaatsbaar en budget voor shetten. Volgens mij heeft tackroom die kleine tunneltentjes nog. Laat wel je schrikdraad binnendoorlopen, want ze kunnen niet vreselijk veel hebben en je moet ze beschut neerzetten (windgevoelig anders), maar die zijn 400 dacht ik. link:
http://www.tackroom.nl/schuilstallen/boogstal.html

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:09

Het probleem is dat ik vergunningloos wil plaatsen, dus een blokhut lukt niet. Zo'n iglo idee kan ik eventueelnog verplaatsen, en dat mag.Tamary, die van de tackroom zijn leuk, maar wij wonen hier in het open land met veel wind, dus dat is sowieso niet handig voor ons....

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:11

weest een creabea(alfof ik dat zelf ben?)
maar zelf een hok of kijk iemand heeeel lief aan

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:11

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:14

charissiej schreef:
Het probleem is dat ik vergunningloos wil plaatsen, dus een blokhut lukt niet. Zo'n iglo idee kan ik eventueelnog verplaatsen, en dat mag.Tamary, die van de tackroom zijn leuk, maar wij wonen hier in het open land met veel wind, dus dat is sowieso niet handig voor ons....

Dan mag je niks, behalve je (winter)hooi in/onder plastic op je land opslaan. Daar U-vormig muurtje van bouwen, platen + zeil + kraaienkleed (van dat zwarte, stijve, dikke horgaas) en dat de pony's er onder/tussen kunnen is toeval.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:16

Zolang het verplaatsbaar is mag het in onze gemeente. Hebben we nagevraagd,

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:24

charissiej schreef:
Zolang het verplaatsbaar is mag het in onze gemeente. Hebben we nagevraagd,

Zorg dat je dat zwart op wit krijgt met handtekening en duidelijk dat het voor paarden als schuilhok bestemd is. Probleem is nl dat het verplaatsbaar zijn ook afhangt van het gebruiksdoel van het bouwwerk. En een schuilstal heeft een permanente functie. Daarnaast als de gemeente echt lastig wil zijn gaan ze of emmeren over het gebruik (wat een permanent dus niet verplaatsbaar karakter heeft) of ze gaan eisen dat je het ding elke 30 dagen verzet. En aangezien je om je schuilstal en er omheen droog te houden al snel vast zit aan bestrating/zand, etc. plus je windrichting ivm nut hebben loop je ook op dat punt makkelijk vast.

Laat je dus niet lekker maken met het verhaal verplaatsbaar mag, maar weet wat het precies inhoud. Als je die uitleg inderdaad tijdens een persoonlijk gesprek met kundige ambtenaar krijgt laat die dan op papier zetten incl. handtekening, anders loopt het bij een andere ambtenaar alsnog in de soep.
Laatst bijgewerkt door tamary op 24-12-11 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:25

Je hebt van die stallen op wielen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:28

En 1 overijverige ambtenaar en je hebt geheel pech. Als je niet van een ambtenaar van jouw gemeente schriftelijk hebt staan dat wat je wil doen mag is alles vroeg of laat weggegooid geld. Komen er andere buren, andere ambtenaar, etc. en je kan niet aantonen dat wat je hebt staan volgens de gemeente mag heb je gewoon pech.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 10:31

Ik snap wat jullie bedoelen,maar ik heb het duidelijk nagevraagd.Maar daar draait dit topic ook niet echt om, ik wil graag weten watvoor opties er zijn. In ieder gevalbedankt en mochten jullie iets betaalbaars weten,dan hoor k het graag!

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:53

:o hallo, doe het zelfde als ik gedaan heb, bij de gemeente gevraagd, als het maar verplaatsbaar is, ok 2 tuinhuisjes gekocht op marktplaats voor een appel en ei , 2 dikke balken op de grond gelegd en het tuinhuisje r op gezet, is verplaatsbaar door 4 mannen die het optillen aan de balken, denk wel aan de dakbedekking dat het geen pannen zijn, dat is veel te zwaar, succes er mee gr hans {:)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:08

Dat zou ook een idee zijn Hans, enkel heb ik liever iets dat onderhoudsvrij is. Ik zat nu net te kijken naar een kunstof tuinhuisje... wellicht is dat nog wat...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:54

Ik zou dan gaan voor de kalveriglo`s. je hebt ze ook inverschillende maten.
Je kunt bij boeren langs gaan (vooral diegene die aan het verbouwen zijn) of je ze kunt overkopen.
ik had er ook een voor mijn shet. maar die ik had kon er maar 1 in staan. maar het was een prima plek, zodat hij rustig droog kon eten en de haf er niet bijkon.