Ik help twee ouderen mensen met de verzorging van hun welsh omdat ze dat zelf niet meer kunnen . Het is een onwijs lief beestje van 13 jaar en de mensen zijn ook onwijs aardig maar er zijn mensen die vinden het echt niet meer kunnen hoe hij staat , en daar hebben ze ergens ook wel een beetje gelijk in want het word steeds erger, maar ik wil niet meteen naar de dierenbescherming toe gaan. Andere mensen denken daar dus anders over en willen dus de dierenbescherming gaan bellen . die mensen willen hun pony niet weg doen omdat er een heel verhaal bij die pony zit ( hij is van hun overleden zoon geweest) dus ik begrijp het ook wel , maar ik vraag me gewoon af of de dierenbescherming er iets mee zal doen ( ik hoop het niet , wil het proberen zelf op te lossen , ze hebben al genoeg problemen) maar ik ben dus bang dat de dierenbescherming hier wel iets mee doet .
1. hij heeft geen water in zijn stal , die man laat hem aventoe een paar slokken drinken als ie bij hem is.
2. hij staat niet op stro maar op hooi , het is dus 1 grote bende
3. hij heeft een ongevoerde regen deken op waardoor hij zich zelf niet goed warm kan houden
4. hij staat dag en nacht in een oud , niet goed fentilerend stalletje waar alles pot dicht is waardoor er dus geen frisse lucht in kan komen en komt de hele winter niet buiten zolang het land te nat is
5. de stal is niet veilig , de tegels zijn verzakt en zo ongelijk als ik weet niet wat en de stal bestaat uit een keukendeur , een soort rekje en allemaal andere troep.
Dit is het eerste jaar dat hij 24/7 binnen staat . hiervoor stond ie altijd op een stukje zand maar dat kan nu niet meer . Ik kan niet meer met hem lopen want hij is gewoon te sterk .. Hij heeft zoveel energie omdat hij niet kan bewegen .. er is ook geen bak in de buurt waar ik hem even kan losgooien
Hij word ook nooit gepoets , ik was er vandaag en boven op zijn achterbeen zat 1 grote plakaat strond die er echt niet af te krijgen was.
de pony is absoluut niet mager , omdat hij natuurlijk heerlijk zijn hooi van de bodem op heet
Een paar fototjes;
bodem van de stal

been

stal

de mensen zijn er van op de hoogte dat het zo eigenlijk niet kan , heb vaak genoeg met ze gepraat maar ze geven zelf aan het gewoon niet te kunnen veranderen.
denken jullie dat de dierenbescherming hier iets mee zal doen? Zoja , wat ?
Groetjes!!