ik wil graag een website gaan maken en daarop wat diensten aanbieden.
Ook wil ik er een informatieve site van maken, dus bijv. ook manieren van vlechten laten zien (foto's, zelf gemaakt) en waarom een bepaalde vlecht wordt gebruikt.
Ik merk gewoon dat er veel vragen zijn over scheren en toiletteren.
Wat ik graag wil is bijv. toiletteer en scheerlessen geven. Ik heb veel ervaring met het scheren en toiletteren van diverse paarden.
Zo heb ik vorig jaar mijn eigen merrie in Zebra-giraffe patroon geschoren:

Maar uiteraard zijn ook de gewone "standaard" patronen geen probleem.
Er is natuurlijk een hoop mogelijk, op locatie komen, maar ik beschik zelf over voldoende paarden zodat het ook altijd mogelijk is om bij mij te komen oefenen.
Voor de scheerles zit ik dan te denken aan een paar opties:
Dus bijv. een clinic van 2 uur (alleen praktijk), of een clinic van 4 uur (met daarin theorie en praktijk)
Hiervoor wil ik dan een vast tarief afspreken, exclusief reiskosten.
Dan is er bijv. ook priveles mogelijk, Dus mensen die bij mij een paard komen leren scheren, of waar ik heen ga om daar het paard samen te scheren.
Ik denk dat het het makkelijkste is om hier een uur tarief aan vast te hangen, en dat wat er behandeld wordt in overleg gaat. Want sommige mensen zullen misschien geen interesse hebben om patronen te leren scheren, terwijl andere juist graag figuren willen leren scheren.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor toiletteren, denk aan vlechten (met elastiekjes/naald en draad/ hengstenvlechten etc.) manen trekken/manen knippen.....Groot voordeel is dat wij op stal veel jonge paarden en fokmerries hebben staan die niet op wedstrijd hoeven, dus deze kunnen gebruikt worden om te oefenen.
Zoals jullie wel kunnen merken heb ik ontzettend veel ideeen, die allemaal nog uitgewerkt moeten worden en hoop dat jullie me daar een beetje bij kunnen helpen.
Mijn vraag is eigenlijk een beetje of jullie denken dat hier interesse voor is en wat hiervoor een redelijk tarief zou zijn (excl. reiskosten). ( denk hierbij aan uurtarief/materiaal wat slijt, bij theorieles de voorbereiding die daarbij hoort)
En het volgende, wat zou een leuke/goede naam zijn voor de website (ik geef overigens ook gewoon priveles of groepslessen, ben in het bezit van een instructeursdiploma, en doe o.a. fotografie er voor de hobby bij, en uiteraard scheer ik paarden)