de ideale stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

de ideale stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:08

wat ik mij nou afvroeg he
wat zijn jullie nou bereid om te rijden voor de ideale stal (stal die aan al je eisen voldoet)
vaak wat je zoekt is haast niet in je eigen omgeving te vinden maar
alleen verder weg. Dat is mijn ervaring dan hoor.

troi

Re: de ideale stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:22

Afstand is voor mij 1 van de criteria voor een ideale stal. Een goede stal op meer dan een kwartier afstand is per definitie nooit ideaal..

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:34

nee oke daar heb je gelijk in maar wat nou als je binnen dat kwartier rijden niet kan vinden wat je graag zou willen voor je paard, ga je het dan niet verder zoeken?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:38

Zal ook wel afhangen van de vervoersmogelijkheden.
Als je zelf met de auto kan is het makkelijker dan dat je met de fiets moet.

Ik ben nu in 5 minuten met de auto op stal, langer dan 15 met de auto zou ik niet willen.
Maar wat je schrijft dat de ideale stal niet in je eigen omgeving te vinden is, dat telt hier niet echt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:42

Er zijn bepaalde aspecten waarin in geen compromis sluit, zoals veel buitenstaan in de winter in kuddeverband. Als ik dat niet vindt binnen 15 autominuten zou ik zeker verder kijken. Maar veel andere aspecten zijn voor mij een stuk minder belangrijk. Zo hoef ik niet perse een binnenbak of luxe voorzieningen zoals een solarium/stapmolen of kantine. Sterker nog ideaal voor mij is een goede weide met inloopstal in kuddeverband en een goed gedraineerde buitenbak in de buurt.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:36

Ik heb vaker met dit dilemma gezeten. Mijn vorige stal was 15 min. met de auto maar moest veel zelf doen daar. Nu rijd ik 20 min. naar mijn huidige stal maar paard staat wel de gehele dag buiten, wordt gevoerd en daardoor hoef ik er ook niet iedere dag meer heen. Overigens zijn de uitrijdmogelijkheden 10x beter wat voor mij erg belangrijk was. Maar in mijn zoektocht zou ik nooit meer als 20/25 minuten naar mijn paard willen rijden. Daar heb ik gewoon de tijd niet voor naast een fulltime baan en huishouden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:14

De ideale stal is voor mij aan huis, maar dat heb ik helaas niet.
Wij hadden vroeger echt de ideale stal.
Geen bak om in te rijden, volop weilanden, megastallen, alles doe het zelf en super lieve mensen.
Maar die verkochten de boerderij en vanaf toen is het drama geweest met stallen.

Op het moment sta ik op een leuke gezellige stal en ik heb het er naar mijn zin en mijn pony ook.
Ik verlang nog steeds naar de stal van die wij 20 jaar terug hadden, maar die vind je nergens meer.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:32

Heb een tijdje mijn paard op een stal gehad, die een half uur rijden was voor mij.
Het was nou eenmaal niet te combineren met mijn studie, verder vond ik de reistijd eigenlijk niet zo'n probleem..
Maarja, op den duur spelen de benzinekosten natuurlijk ook wel mee..

itze1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:44

Mijn stal is op ongeveer 14 KM afstand... Dat is voor mij 3 kwartier tot een uur fietsen! En dat is niet altijd even leuk, maar dichter bij mij is er geen stal waar het paardje de hele dag door de wei op kan(ook 's winters)Maar als dat wel in mijn omgeving zou zijn vind ik het geen probleem om een kwartiertje te fietsen!