Wassen in winter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malouke

Wassen in winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 10:49

Ik heb mijn shet nu twee maanden en ze is echt al ontzettend mak aan het worden.
(ze is drie jaar en was nooit met mensen in aanraking geweest)

Nu was ik gister haar buik voorzichtig aan het borstelen, dit vond ze helemaal prima en zelfs wel erg lekker!
Maar nu voelde ik tussen haar achterbenen, tegen haar buik aan, allemaal harde kosten.
Heb er al wat afgehaald, zat volgens mij alleen maar aan haar haren, ze reageerde er ook totaal niet op.
Het plakte ook heel erg. Nu wil ik dit natuurlijk weg hebben.

Hebben jullie ideeën om het weg te halen? wassen? zwitsaldoekjes?

Ze heeft ook wat schilfers op een paar plekjes op haar zij. Dit ook meteen mee wassen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:29

Zwitsaldoekjes is vettig, zou ik niet aan beginnen. Gewoon plaatselijk een spons met lauw water gebruiken als het echt vies is.
Wassen alleen doen als je warm water hebt EN je de pony binnen kunt houden voor een paar uur om op te drogen. Nu nat buiten laten staan is vragen om ruimschoots meer problemen. Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen als het niet om medische redenen hoeft.
Die schilfers even na (laten) kijken of het schimmel of zo is. Als het dat is zul je moeten wassen en dan dus wel zorgen dat ze goed beschut kan drogen.

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 11:32

Waratje schreef:
Zwitsaldoekjes is vettig, zou ik niet aan beginnen. Gewoon plaatselijk een spons met lauw water gebruiken als het echt vies is.
Wassen alleen doen als je warm water hebt EN je de pony binnen kunt houden voor een paar uur om op te drogen. Nu nat buiten laten staan is vragen om ruimschoots meer problemen. Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen als het niet om medische redenen hoeft.
Die schilfers even na (laten) kijken of het schimmel of zo is. Als het dat is zul je moeten wassen en dan dus wel zorgen dat ze goed beschut kan drogen.

Denk inderdaad dat ik het met een emmertje water en een washandje ga proberen.
Ik heb wel warm water en ze kan binnen staan. :)
Morgen komt de dierenarts om haar tanden te controleren dus dan zal ik hem meteen even naar de schilfertjes te laten kijken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:41

;) Klinkt als een goed plan. Hoop dat die schilfertjes niks is