Ik ben eigenlijk best tevreden! Voor wat ik betaal krijg ik voldoende. Gedraineerde paddocks en een gedraineerde longeerbak zouden handig zijn, zodat je ze ook met erg nat weer of vorst goed kunt gebruiken.
Ik zou graag zien dat de paarden genoeg stro krijgen, dat de paarden echt in de stapmolen/paddock worden gezet als er wordt gezegd dat dat gebeurd en dat er niet wordt gelongeerd als je wil gaan rijden.
ben eigenlijk heel tevreden maar als ik dan toch even verwend mag doen: - een 20*60 binnenbak - warm stromend water - grote schuilstallen in het land - een stukje in de wei met tegels zodat ze droog kunnen staan - stapmolen - een pad langs de buitenkant van al het land zodat je een "rondje erf" kunt uitstappen - 's avonds meer leven in de brouwerij
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 19-12-11 23:46
Een wiel onder het hek van de paddock zou geen overbodige luxe zijn. Enne... ik zeur als sinds mei om bakverlichting:)
arizonagreen
Geplaatst: 19-12-11 23:47
Een extra bak om los te gooien, we hebben al gloednieuwe binnebak (20x60), en buitenbak(20x40), er is ALTIJD te rijden in de buitenbak, ook met regen/vorst, stapmolen (net een maandje nieuw), grote paddocks/weides, zomers 24/7 op t land, swinters als het te nat word overdad in groepjes op de paddocks en snachts binnen, er word gevoerd en gemest, paarden worden buiten gezet en binnen gezet, paarden komen ook op de wei elke dag in handen en worden bijgevoerd met kuil en een pavo weide koek, Nette ruime stallen, word 2x per dag brok gevoerd, smorgens en savonds, gewoon pavo basisbrok, tenzij we eigen voer neerzetten (Wij hebben havens in een ton, daar geven ze onze paarden van), binnen 5min rij je in de Chaamse bossen, en ook heel belangrijk, het is suuuuper gezellig met eidereen! We hebben menners, dressuur, spring en western ruiters, en mensen die alleen buitenrijden, echt vanalles wat! En nog een lekkere warme kantine waar je koffie/thee kan zetten, en er is een magnetron en een koelkast, en buiten/binnen een spuitplaats, en buiten meerdere poetsplaatsen, en ruime kasten voor je spullen.
Nee ik kan verder niets wensen haha
Joyamu
Geplaatst: 19-12-11 23:52
Ik heb niet echt iets aan te merken op de stal waar ik nu rijd. Misschien een klok in de binnebak, zodat je gemakkelijk op de tijd kunt letten. Meer niet.
ik ben al super tevreden zoals het nu is eigenlijk, maar als ik nog iets zou mogen aanpassen:
- meer weiland, zodat we kunnen verweiden en ze niet jaar in jaar uit op hetzelfde stuk staan - schuilmogelijkheid in de weide - nog een paddock erbij, en de oude paddock draineren en een stukje verharden - klok in de binnenbak
marshmellow
Geplaatst: 20-12-11 00:18
Binnenbak Vooral met dit weer zou ik dat toch wel handig vinden. En een longeerbak zou ook wel fijn zijn
joyce B
overkapping boven een deel van de bak zou ik ook al tevreden mee zijn, met windgaas zijkanten
En mijn stal optillen en 30 cm hoger hebben zodat ik de paddock ook op kan hogen. Helaas kan dat niet, dus komt er volgende zomer een grotere sloot omheen en flink veel drainage...
cream_1986
Geplaatst: 20-12-11 00:35
Voor wat ik betaal ben ik dik tevreden! Er zijn eigenlijk maar 3 dingen waarvan ik denk, dat dat wel fijn zou zijn. Wat ik nog graag zou willen;
-Paddock die altijd droog en toegankelijk blijft (ze staan nu te soppen in de bagger die ligt op de betonnen tegels waar ze op staan) -All-weather bodem in de buitenbak welke ook toegankelijk is bij vorst(dan issie massief) en bij warm weer (kurkdroog en extreem stoffig) -Op zondag ook naar stal toe mogen... Dat is hun rustdag, waar ik alle respect voor heb overigens.
Een binnenbak zou top zijn, maar ik kies heb lieven een stal waar mijn paard het goed heeft dan voor mij eigen luxe Ik heb de keuze waar ik woon en slaap, hij niet.
(Edit: list functie werkt niet...? Verwijderd)
just_kiki
Geplaatst: 20-12-11 05:37
De prijs en nog een overdekte longeercirkel, (we mogen het ook in 1 van onze 2binnenbakken doen, maar de échte longeercirkel is buiten en vaak erg nat ) Voor de rest sta ik en me paard er prima
JunkDeLuxe
Geplaatst: 20-12-11 07:24
Ik ben best tevreden hoor, maar als ik verwend mag doen..
* De uitmest. Maandag-woensdag-vrijdag is die, tot ong. 13.00u, soms langer. Als ik om 12.00u gedaan heb met werken, kom ik op de terugweg naar huis altijd de stal tegen, dus ga ik daar dan ook meteen heen. Alleen zit ik dan met de uitmest maar wat met m'n duimen te draaien. Maar eerst naar huis rijden om dan terug te komen vind ik zonde van de benzine, dus neem ik tegenwoordig een boek mee en ga ik in de kantine zitten. Best wel koud ondertussen! * Het losgooien. Dat mag nu met de winter niet meer in de grote piste, enkel in de kleine. Sowieso lastig, want de pistes grenzen aan, en los laten terwijl een ander aan het rijden is, vind ik niet super. * De weides. Er zijn er te weinig, tegenover de paarden.. * GEEN..MUIZEN..MEER! Stalkatten mogen voor mijn part ook vertrekken, ipv muizen te vangen zitten ze in je tas eten te stelen
Maar vooral.. De sfeer. Die wordt tegenwoordig weer flink verziekt.
Ik heb op zich ook geen klagen voor de prijs waarvoor ik sta, maar als ik dan toch een punt van verbetering mag noemen zou het van mij allemaal wat opgeruimder mogen zijn op het erf i.v.m. de veiligheid van iedereen.
Dat het dak wordt gemaakt zodat de regen niet meer langs de muren loopt als het hard regent En een betere bodem in de buitenbak zou ik wel heel fijn vinden. Niks speciaals, maar gewoon niet meer een week blank na een gewone regenbui
listiglistje
Geplaatst: 20-12-11 11:38
goede all-weather bodem in de 20 x 60 buitenbak, die het hele jaar door te gebruiken is
Binnenbak, service, verzorging en overige faciliteiten e.d. zijn super!