Manen knippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdegroot

Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 23:01

ik heb een vraagje, ik ging laatst de manen knippen van mn nieuwe verzorgpaard, het is een kwpn'er dus hij heeft korte manen, hiervoor reed ik meestal paarden met lange manen en was het knippen heel gemakkelijk! Nu is het ook wel aardig gelukt maar nog niet perfect gelijk enzo, hebben jullie tips?

Alvast bedankt!

mrie

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:10

Niet knippen maar korter maken met een toilettermes geeft een natuurlijker resultaat. Of wat ik met mijn appaloosa doe is knippen zoals de kapper doet iedere keer een plukje tussen mijn vingers recht omhoog houden en net zo kort knippen als het voorgaande plukej waarvan ik dan ook gelijk een stukje mee tussen mijn vingers houd. Anders wordt het scheef. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn paard heel dunne manen heeft. Ik weet niet of dit ook handig is bij dikke manen.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:29

waarom doe je niet trekken?
en even wat anders....mijn verzorgster moet echt NIET de manen gaan knippen van MIJN paard, maar ik neem aan dat de eigenaar van jouw verzorgpaard ervan af weet........ :j (niet aanvallend bedoeld hoor!)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:33

Heb je toestemming van de eigenaar?

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:37

Je kan ze beter trekken, dat ziet er netter uit. Heb je wel toestemming gehad?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:43

Als je de manen iets vochtig maakt en dan netjes recht knipt kan je daarna knipjes in de richting van de manenkam doen zodat het natuurlijk lijkt.

Manentrekken is zeker een optie maar niet elk paard vind het prettig of heeft er de manen voor

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:22

noahlady schreef:
waarom doe je niet trekken?
en even wat anders....mijn verzorgster moet echt NIET de manen gaan knippen van MIJN paard, maar ik neem aan dat de eigenaar van jouw verzorgpaard ervan af weet........ :j (niet aanvallend bedoeld hoor!)

Ja natuurlijk, hij had zelf gevraagd of ik het wou doen!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:24

Bedankt voor de tips! ik heb nog wel een manentrek kam! dan ga ik dat de volgende keer proberen!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:36

Ik vind het nogal stom dat men zich hier druk maakt of Kim wel toestemming heeft. Zij hoeft zich toch naar niemand te verantwoorden behalve naar de eigenaar. Waar bemoeien jullie je mee zeg...

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:48

mrie schreef:
Ik vind het nogal stom dat men zich hier druk maakt of Kim wel toestemming heeft. Zij hoeft zich toch naar niemand te verantwoorden behalve naar de eigenaar. Waar bemoeien jullie je mee zeg...

ik dacht eerst dat ik al die reactie's zag; wow! Die mensen schatten mij ook slecht in.. Maar ik snap het ook wel, er zitten genoeg penny's op bokt die zelfstandig manen enzo gaan knippen terwijl ze er niets van weten en het nog nooit gedaan hebben en dan zonder toestemming! Blijkbaar verwachten mensen dat ik ook zo iemand ben!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:17

Ik zou ze gaan trekken! Ik knipte eerst ook altijd maar het is altijd ongelijk haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:22

Trekken hoeven ze bij mijn paard niet te doen hoor! :oo
Ik zou eerst op een lengte knippen en dan je schaar verticaal houden en inknippen.
Op die manier is het resultaat veel natuurlijker.

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:37

Iris82 schreef:
Trekken hoeven ze bij mijn paard niet te doen hoor! :oo
Ik zou eerst op een lengte knippen en dan je schaar verticaal houden en inknippen.
Op die manier is het resultaat veel natuurlijker.

Dat is wel een goed plan!