Pony Poetsen in de Winter HELP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shrliii

Pony Poetsen in de Winter HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:52

Hoe zorg je er nu voor dat je pony er helemaal piekfijn uitziet in de winter , het zit namelijk zo ; natuurlijk ken ik borstels enz , maar op dit moment willen zelfs die niet echt het resultaat geven dat ik wil xD Ik kan zo 3 uur per pony staan borstelen :')
Maar goed , waarom kom ik er nu mee ?

IN DE WINTER ;
* Lopen mijn 2 welsh A ponys gewoon in de wei met een inloopstal
GEVOLG ; ModderMonsterPonys ;')
GEVOLG ; borstels zoooo smerig dat ze niet meer proper te krijgen zijn , al handwas en wasmachine geprobeerd (vond moeders overigens niet leuk) maar daar gaan de borstels van kapot + Woensdag Fotoshoot :)
Dus alle tips voor het supermooi maken van de bruine en grijze modderponys zijn welkom , ik durf ze namelijk niet te wassen aangezien het sneeuwt :") maar de benen zijn echt verschrikkelijk dus ik overweeg die wel eventjes te doen met een natte borstel ..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:55

De benen kan je gewoon afspuiten hoor :j Daarna lekker afdrogen met een handdoek om mok te voorkomen.
De staart in een staartzak of panty stoppen.
Genoeg antiklit gebruiken.

Succes!

EllaBellaah

Re: Pony Poetsen in de Winter HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:56

Je kan ook een poetsblok kopen, daar krijg je vieze vlekken voor een groot deel er wel uit. Kost geloof ik maar 2 euro ofzo :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:10

In elk geval alleen poetsen als ze echt droog zijn, anders heb je inderdaad je borstels vol zitten en blijft de modder ook overal aan plakken. Verder bestaat er droogshampoo voor als je niet met water kan/wil wassen en gebruik anders een dunne regendeken als je ze dinsdag (zo goed als) schoon hebt.

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:14

Ik zou ervoor zorgen dat de modder droog is dan kun je het er zo afborstelen!! Zit wat meer tijd in dan dat je ze wast!! maar met een goede poetsbeurt zullen ze ook weer glanzen voor op de foto!:D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:16

Inderdaad, wachten tot de modder droog is, dan krijg je het er met een roskammetje zo af. Verder niet te veel aan doen, weideponies moet je in de winter niet uitgebreid poetsen en al helemaal niet wassen 8)7

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:59

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-10-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:20

ja, een deken zou een goed idee zijn. dan zijn ze wat minder vuil. maar als ze al helemaal in hun vacht zitten en je ze niet wilt scheren zo ik het niet doen..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:37

Een fleece dekentje voor 1 dag is dan niet zo'n ramp hoor :)

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:40

In de winter moet je niet TE veel poetsen, dat weet je vast zelf ook wel.. Dan bouwen ze wintervacht te vroeg af, maar misschien kun je ze een deken dat geschikt is voor viezigheid omdoen ofzo?
Bijvoorbeeld een oude die je niet meer gebruikt, of je zoekt een goedkope op marktplaats ofzo,

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:30

Je hoeft ze natuurlijk niet te poetsen... :P Alleen als je wilt rijden of mennen de plekken waar het harnachement/tuig zit zandvrij maken. Of je moet met je pony's wekelijks wedstrijden moeten rijden...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:36

Shenavallie: Als je in de openingspost leest zie je dat het om een fotoshoot gaat ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:37

Shenavallie schreef:
Je hoeft ze natuurlijk niet te poetsen... :P Alleen als je wilt rijden of mennen de plekken waar het harnachement/tuig zit zandvrij maken. Of je moet met je pony's wekelijks wedstrijden moeten rijden...

Ze heeft fotoshoot woe, dan is het wel fijn om schone pony's te hebben.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:38

droogshampoo?
verder kan je bij grijze pony's magnesium en krijt gebruiken (en er daarna afpoetsen)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:49

Oeps, mijn fout! Viel me ook niet zo 1,2,3 op na titel en voornamelijk tekst over borstels...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:41

Alleen poetsen als ze goed droog zijn, anders wordt het alleen maar een grotere bende. Wassen zou ik nu niet zo snel doen, aangezien ze op een weide met schuilstal staan. Je wast dan namelijk ook de talglaag weg die ervoor zorgt dat de vacht goed waterdicht is. Daarom moet je ook niet teveel poetsen in de winter.
Wat ook goed helpt, is ze laten rollen in schoon wit zand. Het ziet er even niet uit, maar als het goed is opgedroogd, kun je het er zo vanaf borstelen én het neemt ontzettend veel vuil weg. Afgelopen weekend heb ik mijn tinker met witte sokken eerst lekker laten pootje baden in een vennetje. Daarna heeft hij nog lekker over het duinzand mogen rennen. Zijn sokken waren daarna droog en spierwit!