1 natte bende.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

1 natte bende.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:00

Helaas, door de regenval, ons land diep ligt en omdat we op kleigrond zitten is alles 1 vieze natte bende -O-
Wat kunnen we er aan doen? We willen van het voorjaar grindputten maken, en in de schuilstal tegels leggen
met daarover heen een laag zand zodat dat in iig droog is.
Ik kan morgen wel even een foto maken van onze zwembad!

Paarden kunnen droog staan ;)

Somebitch

Re: 1 natte bende.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:03

Denk dat je er op dit moment niet veel aan kunt doen en er meerdere dit probleem op dit moment hebben. Er is erg veel regen gevallen. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:04

Yep, bekend probleem. Voordeel is wel dat de paarden nu heel makkelijk uit de sloot kunnen drinken :')

Wij hebben gelukkig al tegels om de stal, dus droge voeten houden ze wel. Rennen vrolijk rondjes om de stal heen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:04

Wij hebben ooit ook eens grind putten gemaakt in gras wat te nat bleef, maar ik moet zeggen dat ik het niet echt afdoende vond. Wellicht kun je beter sleuven graven en drainage buizen erin leggen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:05

hmm dat is jammer -O- stalgenootje dacht aan van die stalmatten.
Helaas is het landje niet van ons, dus over 2 jaar kan het zo zijn dat we ergens anders heen moeten.
Dus dure drainage en de boel uitgraven heeft helaas geen zin ;(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:08

Let ook op de keuze in zand die je maakt of het niet glad wordt etc.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:13

Helaas hebben er vele met je er nu last van.
Bij osn zijn zelfs de gedraineerde paddocks een natte bende, zeker de plekken waar ze meer staan (bij de kuubskisten met hooi). Gelukkig is het achterin wel een stuk droger en daar staan ze ook regelmatig.

Gelukkig staan die van ons wel met de nacht op stal, en staan ze lekker droog.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:43

Ik zit net wat hoger dan de weides om me heen, maar tussen de leemlaag onder de laag aarde en de hoeveelheid regen van de afgelopen tijd kan het water gewoon nergens heen. Of ik moet het met de hand wegscheppen. Gelukkig zijn er verharde stukken, maar dit is niet leuk, geef mij maar sneeuw en vorst.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:01

tamary schreef:
Ik zit net wat hoger dan de weides om me heen, maar tussen de leemlaag onder de laag aarde en de hoeveelheid regen van de afgelopen tijd kan het water gewoon nergens heen. Of ik moet het met de hand wegscheppen. Gelukkig zijn er verharde stukken, maar dit is niet leuk, geef mij maar sneeuw en vorst.

Nu alles zo nat is zit ik niet op vorst te wachten hoor! Laat eerst alles dan maar eens even flink drogen :D Want anders wordt het schaatsen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:14

Ik wil het ook graag eerst droog hebben. Wil geen scherpe ijsranden waar pony's hun benen aan open halen, maar verder alles beter dan deze drek.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:37

ik heb ook kleigrond en een zeiknat land.
Rondom de stal heb ik een stuk laten tegelen waar ze nu 24/7 staan en vandaag hebben ze voor het eerst deze week even een half uurtje op de wei gelopen, hoewel ik heel wat had verwacht heb ik geen extreme uitspattingen gezien.
Ik vind het heel vervelend maar helaas is het even niet anders, is wel het eerste jaardat ze op de uitloop kunnen blijven, eerder was die te klein.
Je kan denk ik niet eerder dan komende zomer wat gaan veranderen, tegelen op deze natte ondergrond heeft niet zoveel zin..

Ik weet niet of ik het nou goed begrepen heb maar ik zou geen zand over de tegels in je schuilstal doen, das lastig schoonhouden. Je kan beter achteraan een laagje vlas doen om de urine op te vangen, dat schep je er zo uit.