verschrikkelijk smerige jaarling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

verschrikkelijk smerige jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:58

Hallo,

Mijn jaarling gaat nu 's avond lekker naar stal, maar ze maakt er echt een bende van!
Ze stond eerst op stro, maar zijn toen overgegaan op vlas. bij vlas was het iets beter, maar niet heel veel.
Ik ben elke dag bij haar, maar poets haar niet elke dag uitgebreid.
Maar meestal na een avondje op stal, zit ze zo erg onder de stront. Van haar oren tot haar staart.
De poep zit echt helemaal aangekoekt en echt flink vast. Ze vind het ook niet leuk als ik het eraf wil halen, dit doet haar gewoon zeer.
Ik dacht eigenlijk met de regen spoelt het er wel een beetje vanaf overdag, maar wat ik net tegenkwam was echt niet leuk meer.

ik zoek dus tips voor het voorkomen, maar dat zal wel niet zo makkelijk zijn. Maar ook tips om het er 'makkelijk' af te halen. Ik las al iets om van te voren anti-klit op te sprayen, maar zou dit echt werken?

Ik ga geen deken op doen en haar ook niet scheren, ze is nu 1 jaar en 4 maanden dus dat doe ik niet. Haar buiten houden is ook geen optie, ze moest naar binnen vanwege ziekte.

Sammie

Re: verschrikkelijk smerige jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:59

Hoe vaak verschoon je het vlas en de stal?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 18:00

elke dag drolletjes eruit en 2 keer in de week natte plekken. Maar de stal kan na 1 nachtje echt al helemaal vies zijn als ik hem de dag ervoor helemaal heb gedaan.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:13

mijn twenter maakt er ook al zo'n zooitje van. Niet zo erg als jij denk ik, want ik mest 1x per week uit. In jouw geval zou ik dat toch wat vaker doen. Dat vastgekoekte spul haal ik altijd weg met de greep, en dan probeer ik het eraf te schrapen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:05

Verveelt ze zich/is ze onrustig op stal? Staat ze wel samen met een vriendje binnen?
Kan ze wel haar energie kwijt iedere dag?

Ik zou niet te hard aan het aangekoekte spul gaan boenen, doet zeer en dan krijgt ze er een hekel aan.. Wellicht is insprayen met antiklit een optie? Dan worden de haren wat gladder en blijft er minder aan zitten? Maar als eerste moet natuurlijk de stal schoner blijven..