Hoe zit het als je je paard naar het buitenland vervoer(belgie)? Heb al lopen zoeken, maar kan niet veel info vinden. Zijn er kosten aan verbonden etc, of kan je je paard gewoon vervoeren?
friesje75
Geplaatst: 16-12-11 21:01
Ja hoor mag je gewoon vervoeren. Ze moeten wel in het bezit zijn van paspoort en chip.
juliomariner
Geplaatst: 17-12-11 14:26
kijk anders eens op de website van het PVE www.pve.nl
Tigra_
Geplaatst: 18-12-11 00:51
Volgens mij is dat geen probleem. Hier staat in de zomermaanden weleens een paard uit België voor weidegang. Paard(en) moeten inderdaad wel een chip+paspoort hebben.
Paard naar België vervoeren is idd geen probleem! Ik heb zelf een periode met twee paarden in België gezeten, ze moeten alleen een paspoort hebben en gechipt zijn.
Mijn paarden hebben tijdens mijn stages steeds enkele maanden op Belgische stallen gestaan. Volgens mij is dat geen probleem. Heb zelfs op mijn laatste stage een BWP hengst gekocht en mee naar Nederland genomen zonder gezeur.
Ok, ik zit nu namelijk op een site te kijken, hier staat dit namelijk:
paarden die “definitief” (= langer dan 90 dagen) in België binnengebracht worden moeten binnen de 30 dagen geïdentificeerd worden (uitgezonderd dekhengsten voor het seizoen en paarden die in een kliniek opgenomen moeten worden).
ok, niet naar gekeken...was een actiepunt voor de nwe eigenaresse om dat te doen
Tigra_
Geplaatst: 19-12-11 12:14
Waarschijnlijk zul je dan over het mutatiedocument moeten beschikken. Geloof dat paarden in België dat verplicht moeten hebben. En gezien je ze voor langere tijd daar wil plaatsen zul je het moeten hebben neem ik aan. Anders even contact opnemen met de Belgische Confederatie van het Paard
Hallo, ik heb vorig jaar een paard laten komen van Belgie naar Spanje. Als het paard inorde is met papieren,chip,etc. Is het geen probleem. Heb gewoon een transportbedrijf gecontacteerd, zijn het paard gaan ophalen en 2 dagen later stond hij bij me thuis.
Ben verhuisd van Nederland naar Duitsland met verscheidene paarden...nooit problemen gehad,heb daarmaals ook gelezen over het melden bij de grensovergang maar ben ook zo doorgetuft en woon hier al een aantal jaren en heb nog nooit problemen ondervonden!! Ook import vanuit Engeland en Denemarken,zonder problemen! Dus niet te bang zijn...chip en paspoort bij de hand houden!
patty_01
Geplaatst: 22-12-11 17:10
alles is eigenlijk al gezegt bij de vorige berichtjes