Hak beschermers om op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Hak beschermers om op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:05

Ik heb een pony beest die er nogal van houd om erg fanatiek in zijn box te gaan rollen, vooral bij nieuw strooisel. Of als zijn buurman nieuw strooisel krijgt. :P Sporen doet ie niet echt.
Hierbij gaat ie nogal tekeer, en schaaft langs de wanden (metselwerk en hout) en schuurt over de vloer (beton) Zijn hakken raken elke keer weer beschadigd, ook de zijkant. Ik heb al zitten denken om de wanden te bekleden met matten, maar dat word een duur grapje en 1 wand kan niet ivm een schuifdeur (schuift open in zijn box). De vloer is al eens bedekt met rubbermatten, maar omdat de urine niet weg kan werd dat een zooi en zijn ze er weer uit. Ik sta in pension, en mag niet zomaar gaten boren om de urine af te vloeien.

Nou zat ik zelf te denken dat hak beschermers misschien wel een oplossing is, MAAR ik kan alleen van die neo dingen vinden. Lijkt mij niet zo goed voor paarde beest om deze de hele nacht om te hebben. Van die reis beschermers gaan draaien en over zijn hoeven heen, dus is geen optie.

Heeft iemand ervaring met hak beschermers op stal? En weet iemand of er nog hak beschermers zijn die van ander materiaal gemaakt zijn?