Hoe krijg ik mijn bandages nou eens mooi ( help )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leey

Hoe krijg ik mijn bandages nou eens mooi ( help )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:22

Hoii

messchien een beetjeh stom om te vragen maar ik zie vaak bij ruiter met hun paard als ze bandages om hebben dat ze altijd zo mooi zitten en presies zitten

ik krijg het maar niet goed en mooi straks. daar bedoel ik mee niet strak om de been maar strak in oog op slag uuhh ja hoe leg ik dat nou uit

snappen jullie wat ik bedoel zouden jullie mij dat messchien willen uit leggen en als het evt kan een foto er bij _/-\o_

hoe ik dat nou ook zo mooi kan krijgen

kijk zo bedoel ik dus ( dit is een plaatje van google )

Afbeelding
groetjjess Leey

Gianti

Re: Hoe krijg ik mijn bandages nou eens mooi ( help )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:24

ik volg dit ff, bij mij lijkt het altijd op koeien poten...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:24

druk verdelers er onder. en maar boven aan beginnen en dan naar beneden en weer terug, ik weet niet wat voor bandages je hebt, maar flees is makkelijker om te draaien. ik ga even voor een foto kijken

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:25

Flink oefenen. Oefen het eerst eens goed op een stuk regenpijp, gelijkmatige slagen van boven naar beneden en weer terug. Gaat dat goed, dan uitproberen op een paard dat het gewend is en stil wil staan!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:26

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:30

Het is een kwestie van heeel veel oefenen..
Maar bij de linkerbenen moet je de bandage linksom draaien, en de rechterbenen rechtsom..
niet te strak, maar wel genoeg spanning erop.
Ook kun je onderlappen gebruiken.. maar dit is als je bandageren lastig vind wat moeilijker..

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:33

ja maar dan moet je die van br hebben, die kun je vast plakken

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:40

je begint bovenaan, en gaat cm voor cm steeds een stukje naar beneden. als je beneden bent ga je weer hetzelde naar boven. veel oefenen word je vanzelf handig in als je het iedere dag doet,

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:40

maar ik vind dat het bij mij bijv. heel dik word, dan wordt het toch alleen maar dikker bij onderbandages

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:53

malissapaard schreef:
je begint bovenaan, en gaat cm voor cm steeds een stukje naar beneden. als je beneden bent ga je weer hetzelde naar boven. veel oefenen word je vanzelf handig in als je het iedere dag doet,

als ik met mijn bandages cm voor cm gaat dan kom ik halverwegen zijn been uit dat is gewoon veel oefenen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:54

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:55

Het scheelt al of je fleece of elastische bandages gebruikt, over het algemeen vind ik de elastische bandages met onderlap die er aan zitten het fijnst.

*typo
Laatst bijgewerkt door _coquette_ op 14-12-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:56

Romana01 schreef:
maar ik vind dat het bij mij bijv. heel dik word, dan wordt het toch alleen maar dikker bij onderbandages

wat vindt jij van mijn bandages op mijn foto?
hier nog een http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FGMO86MC.jpg
je moet gewoon zorgen dat, je maar 1x naar beneden moet en 1x naar boven en dan gelijk maatig doen, en heel veel oefenen
bij elastiek vindt ik dat je ze zo snel te strak draait.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:32

oohh woo dit gaat snel hahaha ff snel alles lezen hoor ! ^^

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:37

dankje wel iedereen ik ga dot morgen even uit proberen op mijn paard ! ^^ @ nicky_rilana ja dat is wat ik bedoel ik ga morgen wel even een foto plaatsen hoe ver ik ben gekomen en dat van boven naar beneeden daar had ik nog niet aan gedacht slim ! ik heb heel veel verschillende bandages en idd het viel mij ook all op de de flece bandages fijner werken dan die anderen ^^

dank jullie wel :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:39

en bij fleece maakt het niet uit hoe strak je je ze aan trek want die kun je niet te strak trekken ( dat hebben ze mij gezegt)

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:43

koop een banage om te oefenen
en dan de heele tijd oefene oefenen tothet je lukt

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:50

je kunt ook met een rolletje verband op iemands arm oefenen, ooit een EHBO cursus gevolgd? een beetje hetzelfde idee! :)
denk er wel aan dat je IN de rol kijkt en ze goed om oprolt. een goed begin in het halve werk. heeeel veeeel oefenen

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:52

jup idd heeel veel oefenen ^^ maar ik moets even weten "hoe ik moet beginnen" met oefen ahahaha anders blijf ik aan het prutsen wahahha :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:52

gewoon veel oefenen, dan merk je vanzelf waar je het beste kunt beginnen en wanneer je van beneden af weer naar boven moet...

hier 3m acryl bandages zonder onderlappen, ik bandageer ook bijna nooit meer, maar hier zitten ze niet heel slecht...
http://img839.imageshack.us/img839/550/dsc0159aa.jpg

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:54

Heel veel oefenen, en in het begin met iemand die goed kan bandageren zodat je het ook goed aanleert.
Ook ik heb er dagen uren lang mee zitten vechten, maar nu heb ik dr wel binnen no time gebandageerd :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:55

Lastig te omschryven, er zat een bepaalde schuinte in, sinds jaren gebruik ik geen bandages, veel handiger ;) scheelt een hoop werk.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:56

@nouvel joah dat ziet er goed uit idd :D

Ik zal morgen dit direct gaan proberen en dan plaats ik er wel een foto bij ahhaha :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:57

Oefenen oefenen oefenen !

Bij het achterbeen begin je op de helft je draait hem eerst een keer eromheen en dan ga je naar onderen toe. je gaat steeds half over het stuk wat je daarvoor hebt gedaan.
ben je bij de kogel draai je hem er drie keer omheen en dan werk je op dezelfde manier naar boven. Ben je boven dan plak je hem vast! En zit de staart in de weg dan leg je er even een knoop in.

Bij het voorbeen doe je hetzelfde maar dan begin je bovenaan. Bij de kogel draai je hem er nu vier keer omheen. Je gaat weer omhoog en plakt hem vast!

En het helpt als je de bandage strakker oprolt. Dan kun je hem makkelijker om het been van je paard heen rollen.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:59

@kim345 oke ik zal alles even op schrijven ^^