Steph1989 schreef:Rijtechnisch ben ik mezelf al helemaal aan het veranderen, geloof me! Ik reed vroeger zonder been, omdat ze dan gewoon op "ontploffen" stond, terwijl ik dat nu leer wel te doen.
Kan het zijn dat daar je probleem ligt? Je hebt al die tijd eigenlijk je been eraf gehouden, omdat ze van zichzelf al voorwaarts was. Niet de goede manier, ook een voorwaarts paard dient te leren wat kuithulpen zijn en dient daarop te reageren, uit zichzelf naar voren gaan omdat je letterlijk de handrem wat lost is niet de bedoeling. Mss opnieuw aanleren dat ze op je been moet reageren?
Blijkbaar was je paard voorheen alleen zo actief omdat ze veel op stal stond. Nu ze hele dagen in de wei staat, blijkt het opeens helemaal niet zo'n voorwaarts paard te zijn. Verkeerde karakter inschatting?
Onze merrie is wel een (echt) voorwaarts, heet paard. Ook als ze hele dagen in de wei staat, wat dus altijd het geval is.
Mocht ze onverhoopt toch een dag niet of heel kort in de wei staan, blijft ze hetzelfde, hooguit ietsje frisser de eerste 15 minuten.