Horseware onderdeken onder bucas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Horseware onderdeken onder bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:32

hebben hier mensen ervaring met de one liners van horseware onder een bucas deken?

Ik heb een bucas smartex rain (oud model) en heb daar nu een onderdeken onder maar ze zijn vaak allemaal te lang.
Al meerdere gepast. Nu zag ik de liners van horseware en die zijn mooi kort. Zou dit passen en zou dit vooral ook goed blijven liggen?
Mijn paard staat 24/7 buiten dus moet wel echt goed blijven liggen

Ik heb deze van bucas
Afbeelding

en het gaat om deze onderdekens:
Afbeelding

Ik heb uit een oud topic deze reactie al gevonden dus ik neem aan dat het ook wel kan onder een bucas deken?
Darkness85 schreef:
Je hebt van Horseware de Horseware Liners. (Vroeger bekent als de Duo Liners) Die kun je onder elke Horseware deken doen. Je hebt ze in 100gr, 200gr, 300gr en 400gr. Officieel volgens de fabrikant kunnen ze alleen onder de dekens waar ook een bevestigings haakje aan de voorkant van de deken zit. Maar dat is onzin. Ik gebruik ze onder al m'n amigo dekens.

Aan de achterkant van die Liner dekens zitten 2 clipjes die je vast clipt aan de 2 oogjes waar ook je staart riem aan vast zit. En op de borst doe je hem gewoon alleen dicht zonder hem aan je bovendeken vast te maken. Er zitten geen buik, kruis singels aan. Werkt perfect en schuift niet. Blijft echt gegarandeerd zitten.

Ik zou alleen wel 1 maat kleiner bestellen dan je bovendeken. Dus als je van bovendeken 6.6 hebt. Kun je van de Horseware Liner beter 6.3 bestellen.

Als je besluit om zo'n deken te kopen kun je hem voordelig bestellen bij Bokker Josie.
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 14-12-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Re: Horseware onderdeken onder bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:33

ik heb de onderdekens van Rambo onder mijn Bucas dekens, ligt prima!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:44

dank je Pinto! Staan ze bij jou hele dag binnen, binnen en buiten of hele dag buiten?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:43

Iko heb ook een horseware onderdeken onder mn bucas liggen. Wel nieuw model bucas, en heb de onderdeken met de klittebandjes aan de plaats waar je een hals kan bevestigen vast gemaakt, zodat ze mooi aan elkaar vast zitten. Werkt prima. Mijn onderdeken is helaas te ruim om los onder de deken te laten liggen, door de lage borstsluiting trekt hij naar achteren achter de schoft. Vast aan de bucas deken ligt hij perfect.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 10:10

Dank je tancreda! Dat heb ik dus niet met mijn onderdeken, die trekt ook achter de schoft en laat vervelende plekken achter.
Maar dan is het nog wel een idee om een nieuw model bucas aan te schaffen. Gaan de rand van de hals dan niet dubbel zitten als je de onderdeken aan de ringen van de hals bevestiging maakt?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:40

Er zitten geen ringen. De horseware heeft ook klittebandjes en de bucas heeft een strook klitteband om een hals aan vast te zetten. Ik zal anders wel een foto maken. Het gaat daar wel iets bol staan. Hals heb ik er overigens niet op, lees nu dat je dat bedoeld. Ik wil het mogelijk wel gaan proberen, maar weet niet of een combi hals & onderdeken aan dezelfde klitteband strook vast elkaar in de weg gaat zitten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:44

Je kan evt ook de Amigo Insulators (150 of 300 grams) als onderdeken doen.
Deze dekens vallen ook mooi onder de regendeken, maar hebben wél buiksingels en een staartkoord.

Zo heb ik bv een Rhino 0 grams met daaronder een duo liner, en daaronder de Amigo insulator.. ;)
Alles in dezelfde maat en alles valt mooi onder de regendeken..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 18:02

Als je een foto wil maken heel graagrancreda!

Dat is ook wel een goede tip Casarell! Bedankt ga ik ook eens op zoeken :)

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:51

Ik heb de liners onder mijn Smartex liggen, maar ze steken er een eind onderuit. Daardoor heb ik ze ingekort (zo'n 10 cm ruim), want anders wordt het nat. Mijn meisje staat hier weer of geen weer van 9 tot 5 mee buiten, en tm november 24/7. Bij de borst ligt het niet perfect eronder, maar dit is maar minimaal en kan komen doordat de rambo niet helemaal optimaal ligt (het is een paint, het QH model van Rambo en Bucas ligt als gegoten, de liners niet helemaal).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 12:08

Heb jij ook het nieuwe model smartex of het oude model Destinietje?
Vind het een beetje zonde om zo'n deken gelijk al 10cm in te korten.
Bij bucas staat aan de voorkant ook iets open maar niet noemenswaardig. Mijne staat zomer en winter 24/7 buiten dus moet wel beetje goed sluiten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:42

Ik heb een bucas 6.6 en een horseware onderdeken 6.6 en dat steekt niet uit aan de achterkant. Iig als ik hem vast heb aan de deken :)
Ik was fotos vergeten te maken van de bevestiging :o Vanaovond nieuwe poging.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:47

haha rustig aan ;) Ik ben nog langer op bokt :D Dank je wel alvast!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:28

Ik heb de liner zo aan mijn bucas deken vast gezet;
Afbeelding

En dan de onderdeken met de klipjes vast gezet aan de achterkant van de deken waar je ook het staartriempje aan vast hebt. Blijft prima zitten zo! Maar hoe het met regen gaat, of met hals erbij, weet ik dus helaas niet.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:02

Bedankt voor de foto! :D Ziet er wel prima uit, niet dat het gaat schuren. Ik ga er nog even over denken want mijn deken heeft ook geen hals bevestiging dus dan word het sowieso een andere deken. Hier kan ik wel wat mee :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:15

Maar als je dan toch een andere deken gaat kopen kan je dan niet beter gewoon zo'n power turnout kopen? Dan hoef je ook niet te kloten met onderdekens. Die is tot -25 ofzo warm.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:17

ja daar zit ik ook aan te denken maar ik kan ergens niet geloven dat dat ding werkt. Mijn paard word niet geschoren en loopt 24/7 buiten maar hoe kan 1 deken er voor zorgen dat die de hele winter warm genoeg is??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:22

Mijne werd wel geschoren en liep dan niet 24/7 maar wel gewoon de hele dag buiten. Dier heeft het nooit koud gehad. Ik vind het echt een super deken.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:30

hmm dan toch misschien wel een idee om die te kopen maar ik neem aan dat je die deken niet op kan gooien als het nog boven 0 is?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:34

Jawel hoor.
Bij mij ging ie vaak eind oktober, begin november op meteen na het scheren en hield m dan de hele winter op tot maart ong.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:44

hmm interessant....had de deken wel al een keer voorbij zien kopen op verschillende sites maar ergens geloof ik het niet :P
waarom weet ik niet maar welke power uitvoering bedoel jij dan? Want er zijn er best weer wat. de multi, de light, heavy, extra...(van bucas dan)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:49

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:58

Wel flashy dat zilver haha ik ga even bekijken! dank

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:44

Als je een horseware liner onder je Bucas Celtic Power of Smartex doet ben je wel de zweetdeken functie kwijt. De ideale onderdeken/liner is de Shamrock Power, die is gemaakt van twee laagjes Stay-dry stof, die ook in de binnenvoering van de Bucas dekens zit. Zo krijg je een perfecte zweetdeken functie en kun je paard dus weer nat onde zijn winterdeken wegzetten en droogt hij perfect en snel op. De Shamrock Power is ongeveer zo warm als een hele dikke wollen deken. Je kunt hem ook los gebruiken voor in het voor of najaar. Zelf vind ik heel handig dat je hem in een gewone wasmachine kunt wassen, je kunt hem zoveel wassen als je wilt hij wordt niet dunner of minder warm en blijft mooi. Hij kan natuurlijk ook gewoon onder een ander merk deken.

Bucas heeft ook een nieuwe deken de Multipower, dat is een regendeken met een staldeken als liner, allebei de dekens hebben een stay-dry voering en zijn ook los te gebruiken.

De meeste informatie over deze dekens vind je op www.paardendrogist.nl

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:08

Ik en helemaal niet zo te spreken over het fleece gebeuren. Heel handig als ze nat zijn idd, maar mijn bucas met staydry gaat heel snel scheef liggen helaas. En het trekt toch meer naar achteren, dus voor mij maakt het weinig uit dat de fleecefunctie verdwijnt ;)
Ik heb de onderdeken overigens onder een Irish turnout (en vorig jaar onder de Smartex).

Die deken die alles reguleert zou ik ook niet zo vertrouwen :o Wel handig, maar daarnaast ook enorm duur. Ik blijf lekker 'mutsen' met onderdekens.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:42

mijn paard heeft de Horseware onderdeken onder een Bucas all-in-one met hals. De Bucas is een 6.6 (195 dus) en het onderdeken een 205. Eigenlijk had die een maatje kleiner mogen zijn, want die trekt wel naar achter. Maar alles blijft wel gewoon zitten.
Als een Bucas scheef trekt achteraan, gewoon de bilriemen door elkaar door halen. Blijft veel beter liggen :)