Vlas en enorm veel regen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Vlas en enorm veel regen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:24

Ik heb een buitenstal en gebruik vlas maar dat neemt natuurlijk veel vocht op en aangezien ik een buitenstal heb is mijn vlas binnen een dag gewoon weer vies. Dit gebeurd elk jaar als er veel regen valt. Zijn er meer mensen met dit probleem en is er iemand die dit weet te verminderen?

sMieke

Re: Vlas en enorm veel regen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:26

wat voor ondergrond heb je?
misschien een een randje maken en even kijken hoe de wind staat i.v.m. inregenen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:26

ik heb een buitenstal met uitloop dus de deur staat ook nog eens de hele dag open, als het zo nat is als de laatste dagen doe ik maar de helft van de bodem bedekken met vlas, dus alleen achterin, in de hoop dat ze het ook niet zo erg naar buiten lopen aan die natte voeten van ze.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:28

komt mede door de natte voeten van de paarden. het kan schelen als je voor je stal een droog stuk bestrating legt en eventueel in de stal eerst rubber matten en daarachter je vlas. Dan lopen de voeten alvast wat schoon en droog en ligt je vlas meer achterin en wordt niet gelijk nat van inregenen of meegelopen vocht. Moet je bodem wel goed vochtdicht zijn natuurlijk!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:34

Ik ben bang dat er inderdaad op een af andere manier water naar binnen loopt. Ik heb een betonnen ondervloer. Ik regenen is het niet denk ik aangezien er aan beide kanten een grote afdak is. Het is inderdaad vooral voorin de stal bij de deur, daar is het heel nat en dan verspreid het zich denk ik naar de rest van de stal. Ik ga inderdaad maar een deel van mijn onderlaag dan bij de ingang weg halen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:53

ik heb ook een betonnen vloer en vlas in mijn loopstallen, scheelt wel heel erg dat ik een stuk voor de stallen bestraat heb en dat er een stuk overkapping is, het regent dus niet de stallen in.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:12

We hebben hier 2 paarden. Ik heb dus ook de stallen aan de uitloop liggen. Voor de stallen zit een overkapping vam ca. 1,5 meter en is het 3 meter verhard, maar meteen achter het verharde is het een grote blubber.

Ik heb rubber matten op een betonnen ondergrond, maar hier slepen de paarden ook alle modder mee naar binnen. Dat lopen ze echt niet op die 3 meter ervan af. Het zal wel wat helpen, maar verwacht geen wonderen. Ook niet van de overkapping. Ze wandelen heen en weer en uiteindelijk is het toch ook erg nat en modderig op het verharde voor de stallen. Het is echt een kriem met die regen om de modder elke avond van die stoeptegels voor de stallen af te vegen.

Ik gooi elke dag maar een 2 -3 plakken stro per stal in de stallen en haal dat na 1 dag weer eruit (wat nog niet is weggegeten) en strooi dan weer opnieuw op. Het heeft geen nut om er meer in te strooien. Ze slepen nl. een deel mee naar buiten, wat dan ook weer nat en modderig wordt en ik dan weer weg moet gooien.