Ik hád dit probleem. Mijn IJslander zweefde afgelopen zomer op het randje van hoefbevangenheid, stond toen ook met grote paarden (2 stuks) op een paddockje met een deel van het etmaal weidegang en waar, zeker in de winter, onvoorstelbare hoeveelheden hooi werden gevoerd. Op dat paddockje had hij de keuze uit: vreten of zich vervelen.
Heb 'm verhuisd, waar hij nu staat wordt momenteel onbeperkt (voordroog)hooi gevoerd, hij staat in een kuddetje met paardjes die ongeveer even groot zijn als hij. Nu het erg zompig is kan hij ook kiezen uit vreten of zich vervelen omdat ze samenklitten op de verharde stukjes (vandaag heb ik 'm overigens in de blub gespot met een vriendje, ze waren naar grasjes aan het zoeken) maar over het algemeen is er meer te doen: beetje heen en weer sjouwen van de ene activiteit (hooibak, gras, water, eikeltjes zoeken enz enz enz) naar de andere, beetje klooien met de andere ruinen enz. Hij is er inmiddels afgevallen
Dus ik vrees dat je je fjord meer activiteit moet gaan aanbieden op de één of andere manier. Niet zozeer qua belast werk maar meer variatie dan hij nu heeft op een saai stuk zand.