Hooi in weide droog en schoon houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Hooi in weide droog en schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:43

Ik heb zitten zoeken, maar ik kom vooral op de slowfeeders uit en dat is niet wat ik bedoel. Ik zoek een goedkope manier (zelf klussen) om het hooi dat ik in de weide voer, droog te houden. Het waait nu alle kanten op, veel raakt vertrapt in de modder en het blijft zeker niet droog. Ik wilde dus vragen, hoe doen jullie dat?

Laura_x_

Re: Hooi in weide droog en schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:47

Een speciekuip met een rooster erop? Of een speciekuip/bak met met een hooinet erin? Of gewoon hooinetten ophangen aan palen?

En natuurlijk het hooi op een beschutte plek (uit de wind) zetten, scheelt al veel :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:49

hooi in een kuub-kist doen, die zijn vrij hoog dus evt stukje afzagen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:52

Sorry ik weet niet hoe het heet.

maar het zijn van die hele grote witte bakken helemaal dicht maar je kan deze doormidden zagen.

het word ook vaak voor kalveren gebruikt zit er soort olie in met een kraantje er dan op.
je kan ze ook als je ze doormidden hebt als grote waterbakken gebruiken in de weide.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:53

Brede , platte , fijnmazige 30mm hooinetten die je tussen 2 palen spant voorkomen morsen / wegwaaien / vertrappen van hooi , en regenwater stroomt er langs naar beneden dus het ligt niet in water te soppen.

Wil je het ècht droog houden dan zul je het helemaal af moeten dekken , een kist of kuip heeft daar geen enkel nut voor :P

Dan zul je iets zoals een hooi-kliko of kast moeten maken , waar het hooi helemaal rondom afgeschermd in is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:57

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:09

Als je de mogelijkheid hebt zou ik iets met een afdak bouwen.

Als je dat niet kan dan denk ik dat een hooikliko wel een goede optie is. Eventueel kun je een rooster met hele grote maas gebruiken zodat ze makkelijk kunnen eten zodat je niet echt een slowfeeder hebt. Of helemaal geen rooster al valt het er dan denk ik wel gemakkelijk uit.

Afbeelding

Met een bak of speciekuip regent het er alsnog van bovenaf in. Hetzelfde geldt voor een hooinet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:30

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:40

Ik vind zo'n kliko een geweldig idee! Bedankt voor het topic trouwens. Super :D. Ga het even doorlezen