Het is natuurlijk echt fijn dat het nooit nat is maar het is af en toe echt te zwaar voor mijn paard om erdoor heen te komen. Ik sleep de bak heel vaak met een weide sleep of met een bakje zodat het wat geplet wordt. En ik rijd soms met de tractor gewoon spoor naast spoor om de bak een beetje te doen inklinken maar na een paar voltes of een keer losgooien of longeren in de bak is het weer terug bij af. Ze zakt makkelijk tot haal kogels weg waardoor het een hobbelig geheel wordt. Het is voornamelijk één kant van de bak aangezien er aan één kan bomen staan aan die kant is de bak "harder". Ik denk door de bladeren die erin zijn gevallen en dat er door de schaduw wat meer onkruid heeft gegroeid waardoor het daar wat "compacter" is.
Als het dus droog is in de zomer rijd ik vaak in de weide, zeker als het net gemaaid is na het hooien kan ik daar heerlijk rijden! Maar met dit natte weer in combinatie met ijzers onder de hoeven van mijn paard is de weide een no-go area om te rijden. Tenzij ik heel graag een enorm omgeploegd knollenveld wil hebben

Ik zie op sommige foto's dat ze een soort van kokos achtig spul op het zand leggen. En je ziet dat ook weleens bij strandop en afgangen op Ameland

Heeft iemand tips of ideeën voor mij want ik wil graag het gevoel hebben dat ik dressuur rijdt i.p.v. aan het ploegen ben met mijn paard en in de wei rijden is leuk en aardig maar er ligt een prachtige bak van 20x40 die ik bijna niet gebruik!