200,- duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:25

Ik vind het redelijk.
Zelf rij ik gratis bij.
Ze zijn blij dat een van de paarden tenminste beweging krijgt. (ze hebben ze voor de lol en de fok)
Ik ben 'm (onder begeleiding) aan het inrijden.
De lessen en mijn spullen betaal ik zelf Tuig en andere kosten voor het paard betaald de eigenaar.
Ik geloof niet dat ik ergens anders zoiets vind. Ze gaan misschien ook nog een binnenbak maken!!! (bang dat ik wegga geloof ik...)
Maar ik zou het geloof ik wel doen.
Succes.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:54

Ik heb na jaren van verzorgen, waar ik overigens niets voor hoefde te betalen, omdat die mensen er absoluut geen tijd voor hadden, en hun zoon 1 keer in de tig weken er een keer op klom, en tevens uitmeste, voerde, buiten en binnen zette als ik er was en hem verzorgde als zij weg waren. de pony gekocht omdat ik te veel aan hem gehecht was. Zij wilden hem kwijt. Maar nu weet ik des te beter hoe duur het is een paard te houden, dus als ik een leuk paard van een ander bij zou mogen rijden, dan zou ik er maar wat graag een bijdrage voor over hebben! Het is altijd stukken goedkoper dan een eigen paard, en je hebt er minder zorgen van. Dan vind ik het niet meer dan redelijk dat je iets bijdraagt. Of in geld, of in natura, zoals materiaal, beslaan, of extraatjes voor na het rijden, etc.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:46

voor mijn bijrijd paard hoef ik iets te betalen, kreeg bijna geld toe omdat ik erop wou Haha!

ik mag alles met haar doen, of ik nou een buitenrit van 4 uur wil maken of wedstrijden wil rijden. ze vinden alles best...

maar ik denk dat ik ook wel hele erge mazzel heb ermee

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:51

tja, ik zou het zo doen hoor, ik heb hezelfde probleem met de regio!!misschien nog wel erger!!,maar ja, dan maar wat verder fietsen he..hihi, je moet er iets voor over hebben he..maar het ligt wel aan het paard/de pony vind ik hoor..ik zou niet echt voor elke pony/paard 200 per maand betalen..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:56

ik vind 200 duur hoor hier op de manege is er 250 gulden per maand op de manege met binnenbak, 2 zelfs! een buitenbak, en hooi en stro bij in gerekend en een paar uur per dag op de wei. wat is et bij jullie duuuuur!!
me vriendin die krijgt voor 500 gulden zowat per jaar misschien!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:00

Ik heb het pasgeleden nog uitgerekend.

Je neemt je stalhuur, verzekering, voer, Smid en andere kosten die je graag erin wilt hebben. Reken een bedrag per maand uit deel dit door het aantal dagen dat ze rijdt per maand of week. En dat is het bedrag zodat in iedergeval alles aan vaste kosten gedekt.

Oke ik ben boekhouder Schijnheilig .

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:11

Ik betaal helemaal niets, ik ben de enige die op haar rijd.
Ik rijd wedstrijden met haar en ik les met haar en daarvoor mag ik gebruik maken van de jeep en de trailer. Maar ik heb haar wel van niveautje 0,0 tot nu ongeveer M gereden.
Ik help uiteraard wel met stallen mesten en ik rijd ook hun andere paarden.

Zelf zou ik er niet voor betalen om een paard bij te rijden, maar zoals ik uit diverse advertenties op maak, valt 200,= in de maand best wel mee...

Succes in elk geval en we horen wel of het wat geworden is!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:59

Verward Pling Pling Sunnylover, jij mag mij eens leren hoe je met met F200,00 gulden rondkomt bij een paard. de hoefsmid is al F150,00!! en dan komt er nog wormspuit, dierenarts, spullen bij.

Owja, dan nog die ( wat ik wel goedkoop vind) F100,00 aan stalling.

ik denk niet dat je het red om onder de F200,00 te blijven zitten met een eigen paard.

_________________
Love ya all!! keep smiling!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-08-22 23:00 ]</font>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:21

nou., als je onder de 200 zat met een eigen paard ha dik er nu waarschijnlijk al lang 1 gehad, zou het wel willen!!bij ons is de goedkoopste stalling al 425 ofzo...

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:31

Nou ik denk niet dat het duur is! Bij ons op de manege betalen de meeste bijrijders rond de 150,- voor TWEE dagen in de week, als je dan voor 50,- meer de hele week kan rijden is dat best wel goedkoop!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:28

Ik betaal 400,-- per maand all in Haha!
En dan sta ik dus in een buitenbox(wat ik zelf fijner vind) we hebben 3 rijbakken 2 normale en een grote
en een klein stukje gras waar we de paarden mogen laten eten Haha!
ik woon in rotterdam weet eigenlijk niet of het hier allemaal zo duur is

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 18:25

Ik vind 200.- echt niet duur hoor, zeker als de stalling 650.- is en je dus voor dat geld een eigen paard hebt aangezien je 7 dagen per week mag rijden!
Iemand opperde hier dat je dan beter een eigen paard kan kopen omdat het goedkoper is, nou niet in mijn omgeving hoor.
En er werd ook geopperd dat de eigenaar er alleen maar aan zou verdienen als hij/zij 200.- zou krijgen van de bijrijdster, ik zie dat niet helemaal als de stalling al 650.- kost.......en de stalling, dat zijn natuurlijk niet alle kosten!