Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tempus schreef:Wij hadden gewoon haar staart gewassen en mooi uitgeborsteld. Rekkertje aan de bovenkant en erboven geknipt. Staart ligt hier nog steeds ( 2jaar) tuurlijk er zijn een paar haren uitgevallen, maar dat valt heel goed mee.
Ik wil er nog steeds een armbandje van laten maken van een deel vd staartharen, wat ik met de rest ga doen geen idee.
We hadden trouwens ook nog een vlechtje in de manen gemaakt en dat afgeknipt.
Tempus schreef:oei sorryeen elastiekje
Desty schreef:Gewoon een elastiekje (of twee)
Heb hier thuis ook een verzameling hangen. Allemaal 2 stiekjes.
Stiekje in staart/manen, en daar boven afknippen. Blijft perfect zitten!
Tempus schreef:Desty schreef:Gewoon een elastiekje (of twee)
Heb hier thuis ook een verzameling hangen. Allemaal 2 stiekjes.
Stiekje in staart/manen, en daar boven afknippen. Blijft perfect zitten!
ja zo heb ik het ook gedaan. 2 voor als er 1 zou knappen. En de staart is mooi bewaard ( ik heb ze erna niet meer gewassen, zo bleef de geur er wat inhangen van het paard, was fijn in de moeilijke momenten)
Zou er, als je toch wil vlechten, een 'rondje' ronddoen en dan vlechten en dan knippen. En ervoor wassen dan.
Lijkt me zo ook moeilijk om een staart te vlechten die 'los' is. Omdat je dan sowiso de haren sneller meetrekt denk ik ( had ik toch toen ik een vlecht wou maken van de getrokken stukjes manen, ging bijna niet)
uiltje001 schreef:Ik heb de staart met een elastiek vast zitten. Voorlokje ook, heb er niks mee gedaan nog. Blijft emotioneel als je de staart van je lieveling in handen hebt. Ik wens je veel sterkte vandaag!
8nnemiek schreef:Ik heb veel met paardenhaar gewerkt.. als je ze echt stevig wil hebben zitten dan moet je bovenaan een elastiek er omheen doen, dan zo'n 5 tot 10cm hoger recht afknippen, en dan hang je dat (een aantal cm diep) in een potje met lijm. Even laten intrekken, en als je de staart dan eruit haalt dan doe je er heel strak tape omheen draaien. De lijmrestjes veeg je af, en later als de lijm gedroogd is kun je het eventueel nog omwikkelen met leer ofzo, dat ziet er erg mooi uitDaarna zit de staart ook echt goed vast, dan zou je eventueel de vlecht en elastiekjes eruit kunnen halen.