Tips opscheren staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Tips opscheren staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:49

Bij de vorige eigenaar werd mijn paard haar staart altijd opgeschoren.

Nu dacht ik eerst ik laat het terug groeien maar aangezien ze een beetje schuurt met haar staart is het toch een beter idee het op te scheren. En ook nu ik het zicht gewoon ben vind ik het ook wel mooi.

Nu is het probleem ik krijg het niet voor elkaar het zo mooi te hebben als bij de vorige eigenaar.
Dus hoe doen jullie het? Hoe begin ik eraan?
Ik deed het wel altijd met een schaar... Misschien ligt het daaraan?

Groetjes,

Flevolander

Re: Tips opscheren staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:54

Misschien is het een optie om het met een tondeuse te proberen? Het heet tenslotte niet voor niets opscheren he..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:55

Ik begin bovenaan. Daar knip ik het gelijk met de staart wortel. Dan werk ik naar beneden. Ik laat de staart wortel geleidelijk wat smaller worden. Bij een merrie houdt ik de lengte aan van de kling. Bij een ruin een beetje inschatten.
Ik neem er echt de tijd voor om het echt recht en netjes te krijgen. Ik knip eerst en ik werk af met een tondeusse. (maar zonder tondeuse lukt het ook) Neem een schaar die voldoende scherp is.

Aan de onderkant van de staart knip ik echt totdat de staart wortel vrijwel kaal is en meer aan de bovenzijde laat ik het net effe langer. Je moet bovenop de staart niet teveel wegknippen.

Poeh...ik ben er echt heel handig in maar ik vind het wel lastig uit te leggen wat ik nou precies doe.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:21

NatasjavE schreef:
Ik begin bovenaan. Daar knip ik het gelijk met de staart wortel. Dan werk ik naar beneden. Ik laat de staart wortel geleidelijk wat smaller worden. Bij een merrie houdt ik de lengte aan van de kling. Bij een ruin een beetje inschatten.
Ik neem er echt de tijd voor om het echt recht en netjes te krijgen. Ik knip eerst en ik werk af met een tondeusse. (maar zonder tondeuse lukt het ook) Neem een schaar die voldoende scherp is.

Aan de onderkant van de staart knip ik echt totdat de staart wortel vrijwel kaal is en meer aan de bovenzijde laat ik het net effe langer. Je moet bovenop de staart niet teveel wegknippen.

Poeh...ik ben er echt heel handig in maar ik vind het wel lastig uit te leggen wat ik nou precies doe.

Bedankt!
Dus bovenaan gelijk met de staartwortel. Is het eigenlijk de bedoeling dat het rechtdoor loopt het weggeschoren, weggeknipte gedeelte?
Ik dacht dat het bovenaan niet heel erg kort was weggeschoren. Maar misschien was bijtrimmen toen al nodig..
Heb je eventueel een foto van hoe het bij jou eruitziet als het klaar is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:28

Ik doe boven aan gelijk met de staartwortel en naar beneden toe maak ik hem iets smaller. maar bovenop niet te kort maken.

een foto..hmmmm moet ik even zoeken of ik dat heb....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:29

Hier zie je het van de zijkant
Afbeelding

Ik zal even kijken of ik iets vindt van achtere bezien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:33

Nee, sorry niks van vanachteren.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:35

Ik heb even geprobeerd. Lijkt echt nergens naar bij mij... zelfs niet als je het van de zijkant bekijkt.
Ik zal zo snel mogelijk eens een foto trekken misschien kun je me dan beetje bijschaven waar nodig ... :)