Eerst begon 1 pony met het eten/beschadigen van de stalwanden en die doen ze het allemaal.. het zijn net nieuwe stallen waar ze in staan , ze gaan ook naar buiten en hebben genoeg eten..
Waar mijn paard staat hebben ze het ook een tijd allemaal gedaan. Van alles geprobeert, anti bijt, cribox, nix hielp. Toen hebben we de stukken waar ze aan gebeten hadden overnieuw geverfd en sinds toen is het weg!
Maar omdat ik nu niet meer naar de winkel kan en ik voor nood zegmaar er even wat op wil doen.. wat help dat? een gewoon huishoudmiddeltje,, maar welke ?
meliza
Geplaatst: 10-12-11 19:42
We hebben aan de wanden betontriplex,en aan de spijlen waar ze bij kunnen komen heeft mijn manlief kunstof gemaakt. Ideaal ze zetten hun tanden weleens in, maar het is zulk hard kunstof voor dat ze dat kapot hebben is de stal ook wel weer af
Zo zie je maar weer dat paarden ook graag aan bomen knagen. Vooral stallen van gewoon hout, zoals stellingplanken zijn een gewild object om aan te knagen. Mijn oplossing is om randen af te zetten met ijzeren of aluminium hoeklijntjes. De wanden, daar gaat rubber op of plastik van lopende banden. Die kapotte lopende banden krijg ik regelmatig van de aardappel handelaren en transporteurs uit mijn buurt.
Sjors
Geplaatst: 10-12-11 19:50
Esabina schreef:
Maar omdat ik nu niet meer naar de winkel kan en ik voor nood zegmaar er even wat op wil doen.. wat help dat? een gewoon huishoudmiddeltje,, maar welke ?
paardenpoep
Ariebren
Geplaatst: 10-12-11 19:57
Sjors493 schreef:
Esabina schreef:
paardenpoep
Helemaal geen verkeerd idee. Paar drollen oplossen in water en dan uitkwasten.
Ninx
Geplaatst: 10-12-11 19:59
Hoeveel komen ze buiten, en hoeveel eten ze? Wat de 1 genoeg vind, hoeft niet perse genoeg te zijn om dergelijk gedrag te voorkomen wellicht?
Verder kun je eens wat berkenstammetjes of wilgenstammetjes in de stal leggen.... de mijne vinden dat geweldig!
Esabina
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-11 23:12
Haha! ik ga echt geen poep aan de nieuwe wanden smeren
Ze gaan s'ochtends naar buiten en s'avonds weer naar binnen...
L1sanne
Geplaatst: 10-12-11 23:17
Je kunt ook van dat grijze electrical tape gebruiken. Je ziet wel dat dat er tandafdrukken in staan maar er kan dan geen hout meer gegeten worden.
ikkeniet
Geplaatst: 10-12-11 23:25
Slangen die de brandweer gebruikt om te blussen erover vastmaken.