Ow joh, dat klinkt toch helemaal prima. De schuilstal staat op het zand en steen gedeelte? Kunnen ze in de zomer vanuit de wei zelf naar het zand/steen gedeelte met schuilstal lopen?
Klinkt hartstikke goed. Ik zou er alleen wel aan denken dat een van de pony's alleen staat wanneer je bijvoorbeeld op buitenrit bent. Ze moeten dus wel beiden even alleen kunnen staan. Succes!
wendy1987
Geplaatst: 09-12-11 11:00
Ik heb ook een weide van 20x100 ongeveer.. Het is toch al prima dat ze altijd kunnen lopen, nooit de hele dag op stal staan en ook gewoon nog de wei op kunnen als het weer dat toelaat!
Iris82
Geplaatst: 09-12-11 11:01
Ze rekenen per groot paard 2500 m2. Jij hebt 2 pony's. Ik zal je geen garantie geven dat je het hele jaar door gras hebt en helemaal niet bij hoeft te voeren. Maar als je strookbegrazing doet en nog een extra wei hebt: ik zie niet in waarom het niet zou lukken.
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 09-12-11 11:04
ik heb een halve hectare voor mijn pony's met een schuilstal met stenen uitloop ervoor (9x7 ofzo) waar een hek omheen staat. ze staan daar s nachts en overdag op het zand of op het gras maar met het natte van de laatste dagen de hele dag op de stenen. Ik vind het heerlijk en zij ook, lekker buiten staan de hele dag heb ze eerder niet zo blij gehad in de winter. Bij mij is er geen toezicht, ik ga 2x daags heen en de buren (geen paardenmensen) houden een oogje in het zeil, maar die zijn ook niet altijd thuis natuurlijk.
No_No
Geplaatst: 09-12-11 11:04
Prima hoor. Je hebt toch ook nog een weide voor als het gras op is waar ze een aantal uur op kunnen. Ik zou zeggen Top! Ik zou mijn eigen er ook wel zetten.
senna21
Geplaatst: 09-12-11 11:06
klinkt goed. Het enige punt van aandacht wat ik nog zou willen weten is de soort omheining. Omdat het een vrij smalle weide is, bestaat de kans dat een pony zich bij het rollen tegen de draad aanrolt. Mijn voorwaarde is in zo'n geval ' breekbare omheining'. Geen sterk koordtouw, maar lint wat gemakkelijker breekt. Of een houten omheining
Laatst bijgewerkt door senna21 op 09-12-11 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Bramasole
Geplaatst: 09-12-11 11:06
No_No schreef:
Ik zou mijn eigen er ook wel zetten.
Ik dacht precies hetzelfde, klinkt als een droomplekje voor een pony.
wendyenbram
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-11 11:09
Nou dat is fijn.
Ik mag dit stuk land gebruiken van mijn zwager. We wonen er zelf bij, maar is niet van ons dus. Ik mag het niet verder veranderen. dan dit. (het is nu een grote weide behorend aan de koeienwei) de stal moet nog zo gemaakt worden maar mag geen grotere afmeting hebben (per box 3x3) en voergang van 1 a 1,5 metrer. nu staan er een tuinhuisje en groot kippenhok als schuilstal.
de extra weide is dus dan wel koeienwei waar ze in mogen als de koeien er niet lopen. Ik vond de weide nogal klein voor 2 pony`s maar ja ik moet blij zijn met wat ik krijg natuurlijk. "ons" stukje weide is vorig jaar helemaal ingezaaid met paardengras.
* de omheining wordt wel rond touw met stroom erop.
xApple
Geplaatst: 11-12-11 20:30
Ik zou mijn paard hier nooit neerzetten, niet omdat ik het 'slecht' vind, maar ik kan er zelf nix mee Heb echt een goede binnenbak nodig. En er zijn verder geen faciliteiten dus nix voor mij. Als maar als je recreatief rijdt lijkt het me voor je paard zeker een fijne plek
Ik rijdt idd recreatief x apple. Al mis ik idd nu de winterperiode wel een fijne plek om te rijden. aan de overkant van de weg is het bos, aan de achterkant de hei. op 30 minuten stappen is een rijvereniging. waar ik 1x per week les (behalve nu, ik zie het niet zitten om in het donker 2x door het bos te moeten en dan op de terugweg nog om 22.00 in het bos te zijn.)
en smurfjes, idd in het plaatje is het NIET leesbaar. kan hem niet vergroten weet niet hoe het moet. Maar in mijn 3e post is het overgetypt en dus WEL zichtbaar. dit n.a.v. de eerste berichten over het niet leesbaarzijn. Misschien eerst even topic lezen voor je wat neerzet.
Mooi plekje, zou alleen kijken of je paddock/bakje naar 15x15 kan. 10m is te krap om te longeren/grondwerken.
wendyenbram
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-11 09:53
@ tamary, Daar zeg je wat... eh eigenlijk kan hij niet naar de 15 meter omdat mijn zwager altijd met de tractor door het hek de weide op wil.. Ik kan natuurlijk wel aan die kant geen "vast" hek maken maar een touw met handgreep. en dan wat prikpaaltjes ertussen. zodat waneer ik dat nodig heb ik wel een stukje weide erbij kan pakken. (het smalle stukje naast het zand?)
@iedereen die wel gewoon goed leest en even wat verder leest bedankt!
Niks mis met het plekje zo te lezen. Over de ruimte die je hebt om te werken zou ik inderdaad even goed nadenken. Wil je dat vaak gaan doen daar en kun je anders ergens anders terecht?
Ik denk dat mijn dochter met haar kleine b pony het er meest wat zal doen. een grote periode van het jaar kan ik op het maisland aan de overkant van de weg wel wat doen (longeren/rijden) zodra de mais gezaaid is natuurlijk niet meer, Maar dan kan ik ook weer makkelijker naar les en binnen/buitenbak van de rijvereniging 30 miuten stappen verderop.