Ik zag net het topic van hoevaak mest jij de weide uit, naar aanleiding daarvan dit topic, hoevaak mest jij de schuilstal van je paardjes uit? ( die 24/7 op het land staan).
Mijn paarden zien de schuilstal als toilet, dus ik mest hem dagelijks uit, net als de uitloop. Anders wordt het een vieze natte bende en kunnen ze niet droog liggen. Ze staan bij mij op een verharde uitloop met schuilstal.
Wij hebben geen echte schuilstal, maar een gewone stal die altijd open staat Die moet ik toch wel dagelijks uitmesten, want ze komen er speciaal naar voor gelopen om te mesten in de stal
zolady
Geplaatst: 08-12-11 17:24
dagelijks! een beetje bijhouden en dan valt het werk heel erg mee
1x per jaar. Grote stal dus dat scheelt. Nieuw zand erin,kunnen ze weer uren zich ermee vermaken... (zand gewoon op hopen kiepen/laten storten de paarden redden zich er wel mee)
3x per dag of vaker, met bijna elke voerbeurt halen we de mest er uit. Ze staan er ook heel veel in en worden er nu ook gevoerd. Ach, beter dan verzopen mest uit een verzopen paddock vissen!
Stal en verharding dagelijks, in de zomer mest ik de wei ook vrijwel dagelijks uit. Nu is die echter zo nat dat dat niet te doen is. Dus daarom extra aandacht om de stal schoon te houden, zodat ze ten alle tijden een droog en schoon plekje hebben.
De paddock word 2 x per dag uitgemest. Smorgens en eind van de middag en dan word de schuilstal ook gedaan. Ik vind het alleen jammer dat ze het gebruiken als toilet ipv plek om lekker droog te staan.
loulou
Geplaatst: 08-12-11 22:13
normaal gesproken dagelijks. wanneer ik niet zoveel tijd heb sla ik wel eens een dag over.
Voor mijn studie doe ik een onderzoek naar strooisel gebruik door paardeneigenaren. Met het invullen van de enquête zou je mij geweldig helpen! De enquête bevat 7 vragen en is te vinden via de volgende link: http://www.thesistools.com/web/?id=235936
Onder de deelnemers die het onderzoek naar waarheid hebben ingevuld verloot ik een waardebon ter waarde van €100,- van Divoza! Winnaars worden per pm op dit forum op de hoogte gesteld.