Oooohooohwww voorpluk wordt steeds minder :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Oooohooohwww voorpluk wordt steeds minder :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 11:29

Ik heb nu mijn haflinger 1,5 jaar. Ik heb haar gekocht met een gigantische mooie volle voorpluk. Je kon haar ogen amper zien en daar onder zit nog een kolletje wat ook niet zichtbaar was... Maarja nu zie ik dat kolletje wel wat beteken dat het steeds dunner wordt |( ...

Hebben meerdere dit ervaren? Vind het zooo zonde! Ik zat te denken aan het halster (zacht onderlegd) ze staan op het land met halster om en op stal zonder... Er zijn toch wel meer paarden met halster om :P en die gewoon dikke mooie lange voorpluk hebben. Moet wel zeggen dat de boer nog welleens moeite heeft met de voorpluk als hij het halster om doet :') allerlei plukken steken uit naar boven of er is een gedeelte omgevouwen :') . Zat te denken om het maar te gaan vlechten misschien dat het gaat werken.. Aan de eene kant denk ik niet invlechten want voor een vlecht moet ik het elke keer een beetje ontklitten en zit er het liefst zo min mogelijk aan...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:35

Ontklitten gaat vanzelf als je een goede antiklit gebruikt. Vlechten kan zeker helpen zolang het dunner worden niet komt doordat andere paarden eraan zitten.

funnyhorses

Re: Oooohooohwww voorpluk wordt steeds minder :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:41

Kan ook zijn dat ze zich dr pluk uitdunt door schuren.
dat doet de mijne,ze schuurd dan tussen de manentop en oren in zeg maar en onder de manentop.Maar de mijne is dan ook overgevoelig voor mugjes(zomereczeem)
Als die van jou niet schuurd dan zou ik ook vlechtjes erin maken,is ook fijner voor degene die het halster om moet doen.Ik zou dan ook bovenaan de hals een vlecht in de manen maken zodat het plekje van het halster "open" is dan heb je geen dubbel gevouwen manen meer eronder.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:41

Wij hebben dat ook een tijdje gehad met onze pony dat de manen dunner werden.
We hebben er zo min mogelijk aan gedaan en als we het dan eens borstelden gebruikten we antiklit.
Bij haar waren de manen in die tijd heel breekbaar.
Waarom is me een raadsel.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:43

Tijdens het erge verharen wil de onze ook wel eens schuren maar dat zie je heel goed als het door het schruren komt, vind ik.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 12:19

Bedankt voor jullie reacties!

Volgens mij schuur ze niet... tuurlijk heeft ze welleens kriebels van zweet ofzo.. Maar welk paard niet?
Met vlechten is het inderdaad makkelijker voor de boer ;) ga het denk ik gewoon proberen. Alleen van de zomer is het lastig voor de vliegen als ik het invlecht.
Frustrerend is dat de shetlanders op stal die wel schuren gewoon een enorme bos voorpluk hebben ;)