Stalmaatje voor Fries

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dromen

Stalmaatje voor Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:40

Wat voor een stalmaatje zou je het best kunnen hebben voor een Fries
Een schaap, geit, shetlander?
Of een 2e Fries?
Of nog een heel ander ras.
Misschien een A welsh?

friesiszwart

Re: Stalmaatje voor Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:13

Een schaap of een geit zou ik niet zo snel doen. Eerder een ander paard. Een shet kan ideaal lijken maar vaak moet deze beperkt op het land en dan zullen beiden weer alleen (in ieder geval apart) staan.
Zou zo wie zo voor een paardenmaatje gaan waarbij mijn voorkeur een fries zou zijn. Indien je niet te veel tijd zou hebben voor dit maatje zou ik voor een jaarling of twenter gaan.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:37

Ik zou voor een kleinere pony gaan, omdat een fries erbij ook nog wat gaat kosten

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 20:45

Maar dan twijfel ik ook weer aan een kleine pony.
Het wordt absoluut een pony/paard waarmee ik iets ga doen, ik laat hem niet in zn uppie op stal staan.
Ik ben verliefd op mennen maar als ik er een kleine A erbij neem, dan heb ik twee verschillene karren nodig.
Een Fries is dan wel duurder maar een tweespan zwarte parels, dan staat toch iedereen stil om naar je te kijken. Prachtig om te zien zo.

Wat friesiszwart net al voorstelde: een enter/twenter erbij. Misschien is dat inderdaad wat.
Een buddy voor m'n eerste Fries en als hij 4 is laten beleren voor de kar.

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:05

Als je de ruimte hebt voor een fries erbij en je vindt dat zelf gaaf, waarom dan niet :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:08

Dromen schreef:
Maar dan twijfel ik ook weer aan een kleine pony.
Het wordt absoluut een pony/paard waarmee ik iets ga doen, ik laat hem niet in zn uppie op stal staan.
Ik ben verliefd op mennen maar als ik er een kleine A erbij neem, dan heb ik twee verschillene karren nodig.
Een Fries is dan wel duurder maar een tweespan zwarte parels, dan staat toch iedereen stil om naar je te kijken. Prachtig om te zien zo.

Wat friesiszwart net al voorstelde: een enter/twenter erbij. Misschien is dat inderdaad wat.
Een buddy voor m'n eerste Fries en als hij 4 is laten beleren voor de kar.

dit zou zeker ook mijn voorkeur hebben. Let wel bij de keuze van een tweede fries of deze als hij uitgegroeit zal zijn ongeveer hetzelfde type is als je huidige fries. Qua combinatie voor de wagen is dat natuurlijk heel mooi.

danique162

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:18

als je tijd/ruimte/geld genoeg hebt voor een tweede fries/groter paard zou dat denk ik wel kunnen.
als je voor een kleinere pony kiest waar je mss niet meer op past, moet dan natuurlijk ook beweging hebben :)