Wie heeft er een shet in de stal als gezelschap???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

Wie heeft er een shet in de stal als gezelschap???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 10:37

Aangezien ik van plan ben mijn merrie samen met een shet op stal te zetten mits dit goed gaat vraag ik naar ervaringen.
ik weet dat hier een topic over is maar daar staan weinig foto's in.
zet er even bij hoe groot ze bijden zijn en hoe groot je stal is :D
bedankt!

capopjekop

Re: Wie heeft er een shet in de stal als gezelschap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:58

Een shet bij een paard in een dichte stal daar ben ik niet zo'n voorstander van. Als het een loopstal is gaat dat prima vind ik. Die van mij hebben een keer met zijn 3e in mijn stal geslapen. De 2 stallen zijn 3x3 plus een verharding voor de stal waar ze altijd op kunnen. Dus in principe een stal voor 2 shetten van 95 cm en de andere stal voor een welsh van 136. Maar zelf vinden ze wel dat ze met zijn alle in een stal kunnen pitten :')

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:10

Hoi,
Ik heb een shet van ca. 90 centimeter normaal gesproken staat mijn merrie van 1.65 alleen ' nachts op stal bij winterdag maar als het echt. Vies weer is met sneeuw enzo gaat de shet er mooi bij in dit gaat prima! Mijn stal is ruim 3×5 en als ze in de paddock lopen dient de stal als loopstal zomers lopen ze dag en nacht buiten

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:02

tja mijn stalis niet erg groot dus zoek ik nog een oplossing, of er moet iemand vande 5x5 stallen weg gaan

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:03

Hoe groot is jouw stal wel?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:03

mijn paard en shetlander staan samen....maar ze hebben wel een stal van 5x5 en overdag de hele dag buiten. ze zijn grote maatjes...dus mij bevalt het heel goed.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:13

de shet gaat niet op stal met mooi weer (paard overigens ook niet)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:20

Ik heb 2 shets bij onze 4 paarden, maar wel uitloop stal en een schrikdraad waar shet onder door kunnen en paarden niet.

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:54

Ik heb een shet die in de winter bij mijn pony staat, die 2 zijn dikke vrienden. Zij staan dan wel in de grootste stal, die zal dan iets van 3,5 op 4 zijn. Ik heb wel nog een andere pony maar zij en de shet komen helemaal niet overeen, dus het hangt ook vaak af van pony/paard tot paard..

NassauTuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:03

ik heb twee paarden en beiden staan met een shet in de stal. De Tuiger heeft een minishetje als virendje, erg grappig, want hij past onder de tuiger door. Zij staan in een stal van 4 x 3,5, en dat past makkelijk. De shet kan in stal galopperen!
Zij zijn beste maatjes, en dit gaat erg goed samen. Het andere paard van 1.67 staat met een gewone shet in de stal samen. Deze bekvechten weleens, maar nooit ernstig. Zijn ondanks alles dikke maatjes.
Ze staan met zijn vieren gezellig bij elkaar zo, lekker knus en warm.
Alleen moet de stallen wel goed bijhouden omdat er ook meer mest in komt.... En de drinkbak moet je op juiste hoogte brengen voor de shetjes.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:07

Hier staat de shet ook bij de Fries in stal, gaat prima :) Alleen met eten wil de Fries de shet nog wel eens op z'n plek zetten.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:09

Ik had voorheen een hele ruime stal, en had toen mijn welsh a samen met een draverjaarling.
Nu staat hij samen met een shetje, maar dat gaat prima.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:13

Mijn e-pony staat samen met een minishetlander. In de zomer staan ze 24/7 op de wei zo lang als het kan, en nu staan ze overdag in de paddock en 'snachts samen op stal (van 3x4) Gaat prima zo! Ik zie mijn paardje de shet nog wel eens op zijn plek zetten inderdaad, maar hij is ook nog jong en kan hier en daar wel wat extra opvoeding gebruiken ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:14

Ik heb een shet merrie van 85 cm samen met een ruin van 1.66 in een stal staan. Maar die stal is nooit dicht. ze kunnen altijd de paddock in lopen akls ze willen. samen opsluiten vind ik niks in mijn stal van 3x3

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:58

Ik denk dat het per paard heel erg verschilt. Hier kwam er vorig jaar een minishet bij de groep, had gelijk een moeder-kind klik met de oudere merrie :+ merrie intens gelukkig met haar 'veulen' en shet dacht een nieuwe pleegmama gevonden te hebben. Ze hebben wegens ruimtegebrek een tijd bij elkaar in de stal gestaan maar de merrie werd er steeds kribbiger en vooral magerder onder, kon dr rust niet meer vinden omdat die shet de hele nacht liep te stieren. Die heeft nu dus zijn eigen stal :)

LauraZanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:48

ik heb een zeer dominante e pony. die niet met merries en ruinen kan. en toen ze bij de stalling weg ging naar ons huis moest er een maatje bij. ze had nog nooit met een hengstje gestaan en vaak staan merries daar niet boven. wij hebben een shet hengst veulen aangeschaft en die eerst bij ons huis gezet zodat het voor Zanna de e pony leek dat de shetlander er al woonende was. en ja even elkaar pesten maar het was snel klaar en ja on afschijdelijk. doordat zanna erg dominant is hebben ze beide een eigen stal. achteraf was dat niet nodig geweest want ze kunnen niet meer zonder elkaar! en zijn de beste maatjes. de eerst pony en of paardjuh waar zanna vriendjes mee is! zo mooi om te zien;)

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:46

Hier komt nog een shet bij als gezelschap maar dan wel in een open en grote stal. Ze moeten wel de ruimte hebben om elkaar te ontlopen als ze het even zat zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:09

Hier een shet als gezelschap, maar ze staan wel apart op stal. Ik vind dat ze ieder rustig moeten kunnen eten en liggen, zonder voor de ander te moeten wijken. Buiten gaat het samen prima. Mogelijk dat ik volgende winter een loopstal maak voor overdag, maar dan nog zullen ze 's nachts alleen staan (kunnen mekaar wel zien). Nadeel als ze 24/7 samen staan: shet eet zich kanon rond. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:11

dressagelady schreef:
Ik denk dat het per paard heel erg verschilt. Hier kwam er vorig jaar een minishet bij de groep, had gelijk een moeder-kind klik met de oudere merrie :+ merrie intens gelukkig met haar 'veulen' en shet dacht een nieuwe pleegmama gevonden te hebben. Ze hebben wegens ruimtegebrek een tijd bij elkaar in de stal gestaan maar de merrie werd er steeds kribbiger en vooral magerder onder, kon dr rust niet meer vinden omdat die shet de hele nacht liep te stieren. Die heeft nu dus zijn eigen stal :)

Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zult hebben.
Het kan goed gaan, maar ik zou er niet vanuit gaan. Ik zou altijd nog een optie 2 achter de hand hebben.

HarHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:24

Onze shet van 1.10 en onze tinker van 1.54 hebben samen gestaan in een stal van 4x3. Het was alleen in het begin even bonje _-:( (met voeren) maar daarna ging het heel goed. Ze stonden op een manege dus bijna de hele dag op stal!