@ DD bedankt voor je reactie.
We hebben al een soort van drempel in de deur opening gemaakt. Dit houd tot op heden het grootste deel hennep wel binnen, dus ik denk dat het met strokorrel ook wel goed zal gaan.
Tja waar er bij ons in de buurt te halen is weet ik dus niet. Ik zit op Goeree Overflakkee, en bij mijn weten zijn hier geen dealers. Ik wil best 1 pallet in 1x afnemen om te proberen, mist het enigzins betaalbaar is. Anders heeft het geen zin om over te stappen op ander strooisel.
Qua vocht is het niet zo dat de gehele stal echt klets nat is, met een dikke laag hennep heb ik (en de paarden) er een last van. Maar ik ben dus idd bang dat die strokorrel heel erg gaat klonteren.
@ Jibbel, bedankt voor beide links. Deze had ik al helemaal doorgespit alvorens ik dit topic opende. Helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Daarnaast vind ik het experiment niet helemaal objectief, daar de testers ook dealer van een bepaald merk zijn. Ik hoor liever ervaringen van onafhankelijke mensen uit de praktijk.
Ik vind het zonde om zomaar onbezonnen wat te kopen. Paarden houden is momenteel al duur genoeg.
@ Breghje, ik kan me even niet meer voor de geest halen waar jullie ondergrond uit bestaat. Eten ben ik niet bang voor, beide heren zijn erg kieskeurig (alhoewel het soms wel vuisnisvaten zijn hoor) en ze hebben onbeperkt hooi tot hun beschikking en krijgen daarnaast nog 4x daags voer. Dus vreten genoeg. Weet jij wat de prijzen van Strovan waren? Maar hebben julie nu helemaal niks meer op strokorrel?
Gehakseld stro heb ik ook gehad (koolzaad). Hier was ik echt heel erg tevreden over, maar helaas is mijn leverancier gestopt met dit te verkopen. Koop jij dit bij John? Want die prijs is wel prettig.
Laatst bijgewerkt door Kaspar op 07-12-11 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt