Het intro:
Citaat:Zelf ben ik al ruim 7 jaar lang gelukkige eigenaresse van een tinker die gezegend is met een flinke bos haar, en sinds kort verzorg ik ook nog eens een belg, die eveneens een flinke vliegenmepper heeft.
Ik durf dus wel te zeggen dat ik de nodige ervaring heb mogen opdoen. Na zelf een tijdje met mijn handen in mijn eigen haar te hebben gezeten, ben ik me gaan inlezen en heb veel verschillende methodes uitgeprobeerd.
Ik krijg vaak de vraag: ‘Jouw paarden hebben zo ontzettend veel haar. Hoe doe je dat? Kan mijn paard ook zo’n mooie staart krijgen?’
Een dikkere staart is in veel gevallen mogelijk. Maar houd er rekening mee dat zo’n volle staart ook de nodige verzorging vergt.
De hoeveelheid en gezondheid van het haar is afhankelijk van meerdere factoren. De vijf belangrijkste zijn:
⋆Aanleg
Net zoals bij mensen, is ook bij paarden de lengte en dikte van het haar genetisch bepaald.
⋆Leefomgeving
Een gezond en gelukkig paard zal een betere haargroei hebben.
⋆Voeding
Ook de voeding kan heel veel invloed hebben op de haargroei en/of haaruitval. Vooral tekorten aan bepaalde vitamines en mineralen kunnen leiden tot haaruitval. Maar er zijn ook supplementen die gevoerd kunnen worden voor gewoon wat extra glans, zoals lijnzaadolie. Verder kan een paard natuurlijk allergisch of overgevoelig zijn voor een bepaald soort voer.
⋆Ziektes en aandoeningen
Soms zijn er medische oorzaken voor haarverlies of een slechte haargroei.
⋆Verzorging
Hoewel een paard van zichzelf erg zuinig is op zijn staart, heb ik toch een aantal verzorgings-tips voor een nog dikkere, mooiere staart.
En hier kunnen jullie de rest lezen: http://www.abcreatief.com/blog/?p=514
Maar ik ben vast en zeker nog een boel vergeten te vermelden.. dus weet jij nog iets wat er ook bij hoort, of zie je iets wat niet klopt: laat het me weten!
Ik moet sowieso zelf nog wat foto's maken in plaats van de google plaatjes

En verder hoop ik natuurlijk een boel mensen een beetje te kunnen helpen met de verzorging van hun harige, edele ros

Dus, brand los, hoe zorg jij voor een dikke bos haar bij je paard?