Mijn shetlander staat nu samen met een andere shet op een afgezet stuk zand/weiland. Op het grootste gedeelte van het weiland lopen twee grotere pony's. Nu met dit vieze weer is meer dan de helft van het weiland van mijn shet veranderd in een zwembad.
Mijn shet en de andere shet kunnen best overweg met die twee grotere pony's maar stonden daar niet omdat daar veel gras is. Het gras is nu niet voedzaam meer dus mogen ze van de eigenaar van het land daar wel bij staan.
Één van die twee grotere pony's gaat in de nacht op stal zodat ze daar rustig haar kuil kan eten.
Mijn shet is niet zo snel met hooi eten dus als ik haar bij de andere zet heeft zij bijna geen hooi... Ik denk erover om mijn shet en die andere shet overdag gewoon bij de twee grotere pony's te zetten en dan die van mij voor de nacht op stal zodat ze daar gewoon lekker haar hooi kan eten.
Wat vinden jullie ervan om haar in de nacht op stal te zetten? Ik laat het boven luik van de stal open dus ze krijgt gewoon nog frisse lucht e.d.
Of hebben jullie nog andere tips?
friesiszwart
Ik zou de shet ook op stal zetten als ze dan rustig kan eten. Ken namelijk een gelijkaardig verhaal.. 4 shets samen en er was ene die niet zoveel at.. uiteindelijk hebben ze hem apart genomen en ging wel goed.
Ik zou ze gewoon op stal zetten, kan ze op haar gemak eten en toch wat droge voetjes behouden Mijne quarter en shetlander staan nu ook snachts op stal omwille van een zwembad in plaats van weide
bij ons staan ze ook de nachten binnen. Met het weer van vandaag zijn ze alleen vanmiddag even naar buiten geweest, toen het droog was. Om vijf uur gingen ze weer naar binnen
ik kwam net op stal, lag mn shet heerlijk in zn warme stal opgerold te slapen in t droge stro...Zn landje is blubber dus ja, ik vind t heerlijk dat ie overdag op t land kan maar s nachts tevens de mogelijkheid heeft om droog en warm te slapen EN (in jouw geval) te eten!
zou hem lekker binnen zetten slaap je ook beter denk ik
Malouke
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-11 23:54
Laulette92 schreef:
zou hem lekker binnen zetten slaap je ook beter denk ik
Ja inderdaad Ze staat nu ook als nood in de stal van een ander paard. Over tien dagen gaan we lekker naar een andere plek met eigen stal en alles erop en eraan.