Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 19:07

Ik ben via marktplaats op zoek naar een verzorgpony, die ik ook mag berijden. Ik ben hier heel enthousiast over, en heb ook gereageerd op een advertentie. We hebben al even contact gehad, en deze eigenaar is wel geïnteresseerd in mij, maar ze vraagt er 100 euro per maand voor.
Mijn taken zijn 2/3 keer per week naar het paard, rijden en verzorgen en natuurlijk stal uitmesten. Het is een IJslander, heeft geen uitzonderlijk talent, maar volgens beschrijving schijn je er wel alles mee te kunnen doen.
Ik was benieuwd wat een beetje gangbare tarieven zijn voor zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:09

De gangbare tarieven ken ik niet, maar ik vind 100 euro te veel! Zeker omdat je ook nog eens de stal moet uitmesten... nee 100 euro gaat er écht over!

edit: toen ik 14 was heb ik ook een tijdje verzorgpaarden gehad, ik mocht rijden in ruil voor de stallen te doen. Als ze me daarvoor hadden laten betalen was ik weggeweest hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-11 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:09

Geen, aangezien jij de stal uitmest en zorg draagt voor de verzorging. Ik ben van mening dat je hier niks voor hoeft te betalen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:10

Ik vind 100 euro voor 2 dagen best veel geld. Misschien kan je eens vragen wat ze aan kosten kwijt is en dan samen een prijs bepalen?
Want ik betaalde aan stalgeld bijv 175 euro. Mijn bijrijdster voor 2 dagen betaalde toendertijd 50 euro.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:11

Ik vind als je een verzorger bent, dat je dan niks hoeft te betalen. Maar juist af en toe wat moet krijgen (mijn mening ;) ).
Dus ja ik vind 100.- veel te veel :)

Lolacabana

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:11

Mijn bijrijdster rijd 2,3,4 dagen per week en betaald ook niks. Vind betalen zo'n onzin.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:12

Van tarieven ben ik niet op de hoogte.

Maar betalen doe ik niet voor een verzorgpaard :n
Eigenaar is er mee geholpen dat je de zorg en een deel van het rijden over neemt en dan zou je daar ook nog voor moeten betalen? Dan heeft de eigenaar dubbelop voordeel.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:13

Ik zou ook zeggen niks, aangezien jij ook de stal uitmest en daarmee zorg uit handen van de eigenaar neemt.
Als je alleen zou hoeven poetsen en rijden zie ik het meer als het paard huren en zou dan zo rond de €50 denken, afhankelijk van wat het paard kan en de faciliteiten die je tot je beschikking hebt.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:17

Geld krijgen is alleen als je kunt trainen en een paard op hoger niveau krijgen.

Moet je mesten dan niets betalen.

Alleen als bijrijden vind ik het situatie gebonden.
Ik kan een bijdrage begrijpen maar ik kan ook begrijpen dat het gezien word als wederdienst.

100€ vind ik sowieso absurd.
Of het moet een ZZ-zwaar leerpaard zijn oid.
Niet voor een recreatie paard.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 19:17

Wat veel reacties gelijk, bedankt voor het meedenken!

Ik vind 100 euro ook veel te veel, ik dacht zelf meer aan iets van 25 euro per maand. Ik snap natuurlijk dat een paard geld kost, en als de eigenaar er zelf nauwelijks iets mee doet maakt zij alleen maar kosten, zonder van het paard te kunnen genieten. Ik ben dus ook wel bereid om een klein bedrag neer te leggen, maar 100 gaat mij dus te ver, en ik ben blij dat jullie het daar ook mee eens zijn! Het liefst doe ik dit natuurlijk gratis, maar in mijn omgeving wordt er zelden gezocht naar een verzorgster dus ik denk dat ik elke kans met beide handen aan moet pakken.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:20

Ik help mee met mesten en paarden binnenzetten. Betaal wel mijn lessen zelf, maar voor het paard niets.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:23

ik heb toen bij mijn adv ook een bedrag gezet van 50 pm voor 3 x per week.
Puur en alleen zodat ik serieuze reacties zou krijgen.
uiteindelijk iemand gevonden en die hoefde toen alleen de lessen te betalen en verder niets.
vind 100 euro ook veel voor 2 dagen per week. zou ik eerder op de helft gaan zitten. mijn bijrijder was uiteindelijk 25-50 pm kwijt aan de lessen

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:29

Ik vind dat bijrijders niks hoeven te betalen maar ook niks moeten krijgen. De eigenaar zou blij moeten zijn dat iemand wil helpen met het verzorgen en rijden, en de ruiter dat hij iets heeft te doen. Ik heb echt al weet ik veel hoeveel pony's bijgereden en er nooit een cent voor hoeven neer te leggen. Toen ik een paar keer een pony in heb gereden kreeg ik er natuurlijk wel voor betaald, maar gewoon bijrijden vind ik gewoon voor beide mensen een win win situatie :P.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:29

ik vind het afzetterij, als jij iemands paard rijd/verzorgd en die mensen durven er nog een geld voor te vragen.
HUN willen paarden, en als ze er niets mee doen hoeft degene die er wel iets mee wil doen en er schik in heeft
niet te betalen vind ik.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:34

Op MP zie je regelmatig nóg hogere bedragen voorbijkomen := Zou daar zelf nooit voor kiezen. Maar dat er iets wordt betaald vind ik verder niet erg gek. Eigenaar maakt vaak toch wel veel kosten voor een paard waar je zelf ook plezier van hebt met bijrijden.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:37

vrouwke schreef:
ik vind het afzetterij, als jij iemands paard rijd/verzorgd en die mensen durven er nog een geld voor te vragen.
HUN willen paarden, en als ze er niets mee doen hoeft degene die er wel iets mee wil doen en er schik in heeft
niet te betalen vind ik.

Zo is het niet altijd he, sommige mensen willen juist bijrijders de kans geven om verder te komen dan de manege en doen het niet omdat ze zelf een aantal dagen niet willen gaan ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:13

Als je ook nog moet uitmesten, de pony is een 'simpele' pony,
en je hebt geen goede faciliciteiten (binnenbak bijvoorbeeld)
vind ik dat je helemaal niets zou moeten betalen :n

Stel; er wordt een M/Z paard aangeboden, op stal met binnenbak(ken)
en je mag 3x rijden en je hoeft verder geen klusjes te doen
dan zou ik een bedrag tussen de 50 en 100 euro niet
heel gek vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:15

Ik vind het ook erg veel geld. Ze verwacht wel een bijdrage in de verzorging van het dier gezien je de stal moet mesten dus zoveel luxe krijg je er niet voor terug.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:17

Ik kan begrijpen dat je iets moet betalen, maar 100 euro voor 2/3 dagen, + uitmesten e.d. :n

Je hebt voor beide kanten een standpunt natuurlijk.
Als bijrijder/verzorger moet je een kleine bijdrage leveren aangezien je het paard en de spullen van iemand anders mag gebruiken. Stalling, voer e.d. kost natuurlijk gewoon geld en een kleine bijdrage zou dan terecht zijn.
Als bijrijder/verzorger lever je de eigenaar al een dienst, gezien deze blijkbaar niet in staat is het paard voldoende verzorging/aandacht te geven. Daar zou je als eigenaar geen geld voor hoeven te vragen, aangezien iemand je dus een dienst verleend.

Voor beide standpunten zijn argumenten uiteraard.
Een kleine bijdrage ben ik het wel mee eens, maar 100 euro voor hetgeen wat je krijgt, nee.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:18

Nee, die 100 euro zou ik zeker niet betalen.
Ik kan het begrijpen als een eigenaar een kleine bijdrage in de stallingskosten vraagt, maar boven de 50 euro, dan verklaar ik je voor gek ;)

Ik betaal 15 euro per maand, hoef alleen te poetsen/rijden, maar die 15 euro is voor als er een keer iets kapot gaat. Wanneer ik dus per ongeluk een teugel sloop, heb ik er verder geen kosten aan.

Een verzorgster helpt eigenlijk de eigenaar, dus als je zo'n bedrag vraagt..........

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:21

Ik heb ook een bijrijdster op dit moment. Ze rijdt 1 of 2 keer per week, zijn we allebei blij mee! Niks betalen of ontvangen. Zij vindt het heerlijk op mijn paardje te rijden. Het is voor het paardje een goede kans om wat extra te bewegen.

Ik snap sowiezo niks van dat betaalsysteem! Wanneer betaalt de eigenaan aan de bijrijder?
Wanneer moet de bijrijder aan de eigenaar betalen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:21

Goede post xJolijn! :)

Er zijn zeker voor en tegen argumenten. Die discussies zijn ook al talloze keren gevoerd op Bokt.
Ik vind eigenlijk ook dat je gewoon niet hoort te betalen en als je dat wel doet, moet het wel erg de moeite waard zijn. En dat vind ik in dit geval niet zo.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:22

Meestal is voor 1 dag ong 25 euro
2 dagen 50 euro per maand
en 3 dagen 75

tenminste dat is wat ik hier in de regio vaak hoor

ik had een bijrijder 2 dagen 50 euro per maand toen betaalde ik 325 aan stalling

nu betaal ik zelf 160 dus zou de prijs voor bijrijder ook zakken

Mijn bijrijdster mocht alles, starten enz ook beetje haar paard in die zin

nu heb ik er geen meer

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:25

veel te veel aangezien je hem ook nog verzorgen moet!! ;)

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:28

Op zich vind ik het niet vreemd dat ze er iets voor vraagt, heb ik destijds ook gedaan om er zeker van te zijn dat ze iets voor mijn pony over hebben.
Mijn bijrijdster betaalde €60,- per maand voor 3x per week rijden en na 2 maanden hebben we afgesproken dat ze van dat geld mocht gaan lessen ( lessen waren €15,-) dus waren er geen kosten aan mijn paard.
Inmiddels heb ik nog een paard erbij gekocht maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om onze haf "met aardige gebruiksaanwijzing" te verkopen dus nu least mijn bijrijdster hem voor €125,- per maand. Pony staat op volpension (€175,- per maand) er is een verlichte bak aanwezig en ze mag al mijn spullen gebruiken.
Als je dat vergelijkt is €100,- wel veel omdat je ook nog moet uitmesten maar het ligt natuurlijk ook aan de accomodatie enz.