Shetlander ongeschoren snachts op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Shetlander ongeschoren snachts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:12

Mijn shetlander gaat verhuizen waar hij met soortgenootjes naar buiten kan :D Maar nu gaat hij ook op stal snachts omdat ik hem niet alleen buiten wil houden. Hij zit al super dik in de vacht, is dit slecht voor hem? Of ik het geen probleem?

jesito

Re: Shetlander ongeschoren snachts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:13

Mijn shet staat ook ongeschoren snachts op stal en nu met dit rare weer komt het wel eens voor dat hij wat zweet ook buiten al.
Het is gewoon heel warm voor de tijd van het jaar.
Maar slecht is het niet.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:18

Die van mij staan ook ´s nachts op stal hoor. ze zijn een beetje verwende shetten hihi. Ze staan samen met een grotere pony die het echt niet lekker vind om in de kou of regen buiten te staan. Dus als hij naar binnen gaat, gaan de shetttjes gezellig mee. Als de bak te nat is of als het regent staan ze lekker binnen en toch hebben ze een superdikke vacht!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:01

die van mij hebben een inloopstal met verharde paddock.
Wat je kan overwegen is om de borst te scheren dan kunnen ze iig warme kwijt op stal maar hoeven ze geen deken op.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:23

Polly schreef:
die van mij hebben een inloopstal met verharde paddock.
Wat je kan overwegen is om de borst te scheren dan kunnen ze iig warme kwijt op stal maar hoeven ze geen deken op.

Dit ga ik wel van het voorjaar doen, maar nu in de winter niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:52

mag ik vragen waarom niet?
Ik scheer elk jaar de borstjes, kunnen ze hun warmte kwijt, zeker op stal, en een deken is echt niet nodig.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:57

die van mij gaan ook snachts op stal. Ik heb ze ook niet geschoren en ben dit ook niet van plan. Ze zitten alle twee ook al behoorlijk in vacht. Denk niet dat het erg is.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:04

lijkt me niet erg hoor, tenzij het een stal is met centrale verwarming, maar dat lijkt me sterk :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:19

ik heb er eens een met longontsteking gehad omdat ie stond te zweten op stal dus ik neem die gok niet meer

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:24

Als hij 's nachts wel buiten mag blijven, zou mijn voorkeur daar naar uit gaan i.p.v. hem op stal zetten met zo'n dikke vacht!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:58

Mijn vorige shet had ook eens een dikke longontsteking en die stond altijd buiten, als ze vatbaar zijn krijgen ze het gewoon.
Maakt denk ik niet zoveel uit waar die staat.
Mijne zweet ook alleen in het begin effe op stal met deze tempraturen en hij gaat super graag naar zijn stal.

LauraZanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:53

mijn shet staat ook altijd binnen! ik merk allleen nu het 3e winter jaar dat hij zich een beetje aanpast met zijn dikke vacht. mijn andere pony moet vanwege erge zomereczeem veel binnen staan ook in de zomer en daardoor staat de shet dat ook! ik doe de shet in de herfst een regendeken om en dit houd de vacht goed tegen in het voorjaar (ong maart) scheer ik hem want dan zweet ie echt in de stal! ik doe hem dan nog wel even een deken om en helemaal perfect;)

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:43

Mijn oude shet (26) heb ik wel geschoren. Die staat ook met een andere pony in de box, wel een buitenbox, maar hij was elke dag heel erg nat.
Ik heb hem niet helemaal kaal geschoren, maar wel iets laten zitten. Zijn beentjes, zijn hoofd en hals.
Hij staat nu in de box met een flece om en buiten met een regendekentje en ik moet zeggen dat sinds hij geschoren is, hij zich veel beter voelt en weer veel levendiger is.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:22

nou ik heb dit probleem dus nu ook.
mijn shetje staat noodgedwongen op stal omdat zijn maatje boxrust heeft. Die staan altijd samen dus kan ze niet uit elkaar halen door de shet buiten te houden - dan wordt het maatje gek en heeftie géén boxrust maar boxrennen ;)

Maar mn shetje is dus zeiknat, over zijn hele lichaam!! alleen de kont en ruggengraad is nog droog, de rest is helemaal nat. wel koud. Mij lijkt het ongezond, ik heb al wat weggeknipt bij zn hals, maar als morgen de dierenarts zegt dat ze nóg langer op stal moeten blijven (het is nu 3 dagen) dan scheer ik zijn halsje toch maar, want ik ben toch bang dat hij ziek wordt op deze manier.

Hij heeft een vacht alsof ie in ijsland staat, en staat nu binnen in de stal.. En ik lees nu hier dat als je alleen de hals scheert hij straks geen deken op hoeft als ze weer naar buiten gaan dus dan waag ik dat maar!