Op zoek naar een paard en hoe dan doen met de stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NancyFjorden

Op zoek naar een paard en hoe dan doen met de stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 06:21

Even mijn onderwerp goed uitleggen haha.

Ik ben bezig zo veel mogelijk info te vinden en te horen van anderen over alles wat betreft voor in de toekomst een paard te kopen.

Nu mijn vraag ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan verwoorden. :o

Je hebt besloten een paard te gaan kopen en gaat op zoek.
Hoe doe je dat dan met de stalling?
Ga je eerst opzoek naar een stal plaats en erna opzoek naar een paard?
En hoe doe je dat dan?
Reserveer je dan de stal zeg maar?
Of moet je dan al gewoon stal kosten betalen terwijl er nog geen paard in staat?

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 06:43

Ik had eerst het paard gevonden, was zo'n beetje op zoek en voor ik het wist had ik 'm gevonden :P Met de verkoper afgesproken dat ik 'm zou laten staan tot ik stalling had gevonden, dat heeft ongeveer een maand geduurd.

Succes en veel plezier met je zoektocht!

Wild_Fire

Re: Op zoek naar een paard en hoe dan doen met de stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:56

Het handigst is om eerst een stalling te hebben en daarna het paard. Tenzij je idd goede afspraken kan maken met de verkoper dat het paar daar blijft totdat jij een passende stalling hebt gevonden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:04

Wij zijn bij 2 stallen langs geweest en hebben toen bij 1 van die stallen de stal gereserveerd voor de halve prijs.
Een paar weken later hebben we ons paardje gevonden :D
Als we ons paardje eerder hadden gevonden dan een stal was er altijd nog wel een noodstal geweest gelukkig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:10

Sommige dingen komen zoals ze komen, als je echt geen idee hebt van stallen en ook niks als nood dan zou ik eerst even gaan orrienteren op een stal.
Als je iets achter de hand hebt kun je altijd voor beide tegelijk rondkijken.
Veel succes met het zoeken en de voorpret, hopelijk vind je snel iets geschikts.

Kaus, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:15

Ik heb toen tegelijk gedaan.
Ging op jacht naar een paard en tussendoor vond ik mijn stalling.
veel stallingen hebben dan nog wel een lege stal over is mijn ervaring.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:53

je weet niet hoe lang je er over zult doen om een geschikt paard te vinden. Meestal kan een paard bij de verkoper blijven staan. Tussen aankoop en keuring gaat meestal ook enkele dagen overheen ind e periode heb je dus tijd zat om een stal te vinden. Want ik neem aan dat je wellicht diverse stallen zult weten in de omgeving. Laat je anders alvast op een wachtlijst zetten bij een stal waar je zou willen staan in de periode dat je nog op zoek bent naar een paard.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:03

Ik heb eerst een stalling gezocht en toen dat rond was ben ik op zoek gegaan naar een paard.
ik stond toen op een stal waar de paarden 24/7 buiten stonden en die vonden het geen probleem om 2 maand te moeten wachten tot dat ik met een paard kwam.

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:42

Het is belangrijk dat je eerst een stal hebt waar jij je prettig voelt.
Ondertussen kun je je ogen open houden voor een leuk paard.
Er zijn op dit moment genoeg paarden te koop die niet al te duur zijn....

Amanda010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:55

Ik ben van te voren me gaan orienteren welke stallen/stallingen er in de buurt waren. Ik wist al wel zo'n beetje wat het aanbod was. Tussendoor op zoek gegaan naar een leuk paardje. om een verhaal kort te maken, had eerst mn paardje gevonden en daarna pas de stalling. Is eigenlijk gewoon zo gelopen. Had ook de pech dat gewoon alle stallingen vol zaten en ik in eerste instantie dus geen plekje had. Gelukkig een goede afspraak gemaakt met de eigenaresse, dat zij het paardje voor mij wilden reserveren en dat ik op zoek ging naar een stal. Meestal kan je dit wel regelen, als ze maar weten dat jij ook daadwerkelijk het paardje wilt kopen. Gelukkig vond ik toch nog vrij snel een leuke stal.

Succes!! *\o/*

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:03

Is toch wat lastig meestal gaan er toch gauw een hele tijd overheen voordat je het paard echt aanschaft.
Ik zou zelf wat stallen opzoeken en dan een lijstje maken welke bovenaan staat enz. Pas als ik dan echt een paard gevonden heb waarvan ik denk dit kan hem weleens worden zou ik pas een stal reserveren. In ieder geval niet voordat ik op zoek ga naar een paard, want dat kan in het slechtste geval een paar maandjes zijn. En je wil niet overhaast een paard kopen. Maar een keer kijken, paar keer proef rijden, keuren je bent echt zo een paar weken/maand verder. En zou ook zeker overleggen bij de verkoper of het paard daar nog even kan staan tot ik een stal gevonden heb.

In mijn geval was het vrij makkelijk eigenlijk, mijn vorige pony stond daar al, en het is een privéstal, alleen de paarden van de eigenaar staan er die ik tevens ook al jaren verzorgden dus nadat mijn pony toen ingeslapen is heb ik een jaar geen paard gehad. Toen heb ik het gewoon overlegd van te voren en was geen probleem en kosten me ook niets al die maanden dat er niets stond. Zou ook een beetje te gek zijn maar dat is het voordeel van de stal waar mijn paard staat. Op een pensionstal kan dat natuurlijk niet zo.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:12

Ik ben voor paarden gaan kijken en heb een beetje contact gehouden met de stalbaas van waar ik graag wou staan. Zij zou mij op de hoogte houden of er wel of geen plek was.

Mocht er echt geen plek zijn kon ik altijd terecht bij mijn vorige stal. Die wou me ook helemaal niet kwijt als klant.. :=

Maar ik heb wel gezorgd dat ik z.s.m. paard kon oververhuizen.. als ik een paard gekocht heb ga ik hem echt geen maand bij die ander laten staan.

Vind zowiezo dat er in de zomer meer dan genoeg plek te vinden is op stallen :j Veel mensen zeggen op omdat hun paard lang het land op gaat en ze geen dubbele kosten willen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:55

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-09-23 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:25

Ik ben tegelijkertijd op zoek gegaan naar een paard en een stal. De stal had ik eerder gevonden dan mijn paard en heb ik (gratis) kunnen reserveren. Een paar weken later is hij gebracht.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:14

Ik ging op zoek naar een paard en tegelijkertijd wat rondkijken bij verschillende stallen. Paard had ik heel snel gevonden, 2 weken later vond ik ook de stalling. Die twee weken heeft paard bij oude eigenaar gestaan.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:31

Ik ben naar stallingen gaan kijken tegelijkertijd op zoek naar paard.
Eerst de stalling gevonden en aangezien het 24/ 7 op wei is vonden ze het geen probleem om de plek te "reserveren" voor mijn toekomstig paard. Na 2 mnd was de zoektocht geslaagd.

alvast veel plezier met je toekomstig paard.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:36

Ik heb het tegelijkertijd gedaan. Kijken naar een paard en rondkijken naar een stal, bellen en kijken of het wat is.
De stal waar ik nu sta heb ik genomen net toen ik mijn paard liet keuren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:06

Ik ben eerst gaan bellen naar de stalling om te vragen of er plek was,
toen ben ik bij een paard wezen kijken, en de dag voordat ik haar ophaalde ben ik naar stal gegaan en heb de box klaar gemaakt.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:28

Ik heb mijn verzorgpaard voor de neus van een andere koper weggekocht en gelukkig was er op een goede stal in mijn regio nog plaats.