Hallo, we hebben een woning gekocht met 12 paardenstallen, stapmolen, binnenbak 15 x 25, grote buitenbak, paddock, douche, solarium en 4 ha weiland. Hoeveel zou ik kunnen vragen voor kale stalling?, ik heb iemand die er 8 tegelijk wil huren. Hij gaat de voorzieningen wel intensief gebruiken want hij wil lessen gaan geven. Het is in Bergambacht Zuid Holland
Alvst bedankt.
joyce B
met binnenbak in ieder geval wel €100,- per stal per maand in mijn ogen. Misschien nog wel meer, daarvoor zou je rond moeten kijken naar prijzen van anderen... Bij verhuur of training kan er dan nog meer dan genoeg op verdiend worden als de kosten van voer, strooisel etc. er bovenop komen (en de uren natuurlijk)
100 euro lijkt mij nog weinig, als je kijkt naar de luxe die er is. Als er 8 tegelijk verhuur worden moet je natuurlijk wel een matsprijs maken, maar de andere stalgebruikers moeten wel ook bij de voorzieningen kunnen. 100 euro vind ik meer voor een weiland zonder voorzieningen.... 150 euro lijkt me meer reëel. Maar check eens op internet wat stallingen bij jou in de buurt kosten?
dank jullie alvast!, ik kon niet zo snel iets vinden op internet en aangezien er hier veel mensen met verstand van paarden etc zijn heb ik hier maar de vraag geplaatst.
troi
Geplaatst: 30-11-11 23:25
Ik denk dat je daar best een nette prijs voor kunt vragen, rond de 200 per stal (misschien wel meer, is een prijs die hiervoor in Groningen gebruikelijk is jij zit natuurlijk een stuk centraler)? Je moet je denk ik wel afvragen hoe vaak er lessen gegeven gaan worden en of de bakken dan nog voor de anderen beschikbaar zijn. Het lijkt me erg onprettig als je zelf nauwelijks meer kunt rijden omdat er altijd 5 lessers aan het rondsjezen zijn..
ja klopt daar twijfelen we ook nog over, aan de andere kant als 1 persoon alle stallen huurt is ook wel weer makkelijk, geen 9 verschillende mensen met problemen van dien. Bovendien hebben we er zelf dan weinig werk aan en kunnen bv gewoon op vakantie etc.
joyce B
Geplaatst: 30-11-11 23:30
Het gaat om kale huur hoor! Alleen de box en gebruik accommodatie over het algemeen. Meestal moet de huurder bij kale huur zelf zorgen voor voer, strooisel, en de verzorging en evt. het onderhoud van het terrein. En inderdaad groot aantal boxen voor 1 eigenaar is meestal goedkoper dan losse boxen verhuren.
200 euro in Groningen is volpension voor stal met volwaardige binnenbak... Hier gaat het om een longeerformaat bak.
Als hij groepslessen gaat geven is het denk ik wel verstandig dat jullie tijden afspreken dat hij geen les kan inroosteren zodat jullie zelf ook voldoende mogelijkheid hebben om te rijden wanneer het jullie uit komt...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 30-11-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
onley
Geplaatst: 30-11-11 23:31
als ik zo een complex had zou ik dit niet verhuren aan iemand die gelijk 8 tegenlijk wil huren en dan ook nog lessen wil gaan geven die kan beter een eigen complex gaan zoeken
ik zou per kale box 125 euro vragen hier betaal je hetzelfde voor dat wat jij kan aanbieden.
en het onderhoud van het terrein valt toch echt wel voor jouw rekening hoor
Aprils_joke
Geplaatst: 30-11-11 23:32
ik zou 1000 euro p,m vragen voor alle 8 de stallen , dat vind ik een nette prijs , de man wil natuurlijk niet voor niets zijn paarden allemaal tegelijk ergens hebben staan , zo kan hijzelf ook wat besparen op de kosten .
als je de stallen apart zou verhuren zou ik er 150 per stal voor vragen .
troi
Geplaatst: 30-11-11 23:33
joyce B schreef:
200 euro in Groningen is volpension...
Niet met een binnenbak waar ik woon (jawel, in Groningen )
YvonneV
Geplaatst: 30-11-11 23:41
monique5 schreef:
ja klopt daar twijfelen we ook nog over, aan de andere kant als 1 persoon alle stallen huurt is ook wel weer makkelijk, geen 9 verschillende mensen met problemen van dien.
Maar wel al zijn/haar klanten
joyce B
Geplaatst: 01-12-11 00:44
troi schreef:
joyce B schreef:
200 euro in Groningen is volpension...
Niet met een binnenbak waar ik woon (jawel, in Groningen )
Waar sta jij dan met je paard en wat betaal je?
Ok'e, maneges uitgezonderd (daar betaal je je altijd blauw) heb ik prijzen gehoord en gezien voor pensionstalling met binnenbak en volpension tussen de €140,- en €240,- per maand... Tolbert, ongeveer zelfde formaat binnenbak: €150,- via bokt een gat boven Groningen stad €140,- Maar normaal is tussen de €190 en €240,- per maand met normale maat binnenbak.
Hier, net 10 km over de grens in Friesland met binnenbak tussen de 150 (uitzondering) en normaal tussen de €190,- en €240,- per maand.
Hierin staan een hoop prijzen. Wel erg veel verschil! Zou ff checken in de buurt. Hier (veluwe) betaal je oor kale stalling en weiland, geen binnenbak ongeveer €125.
Succes!
Tigra_
Geplaatst: 01-12-11 01:19
Ik zou zeker wel redelijk wat vragen hoor. Deze persoon wil je accommodatie ook gebruiken voor zijn/haar inkomen/bijverdienste. Daar moet toch ook gewoon voor betaald worden toch? Je bak zal veel intensiever gebruikt worden waarschijnlijk. En wat wil die persoon zelf? De hele bak voor zichzelf al hij lessen geeft? Zijn toch dingen die je mee moet nemen in de prijs. Ook inderdaad de tijden vast stellen wanneer en geen lessen mogen zijn zodat je zelf ook wat hebt. Kijk gebruikte deze persoon nu zeg maar alleen privé zou het anders worden maar hij krijgt inkomsten door het gebruik van jouw materiaal/accommodatie vindt zelf dat daar ook wel wat tegenover mag staan. Ook krijg je daardoor "vreemde" mensen op je terrein. Nu zal dat waarschijnlijk alleen voor lessen zijn maar ze zijn er wel en zullen dus ook in je stallen end rond lopen. Nu hoef je daar geen last van te hebben. Andere kant zo iemand kan natuurlijk ook weer extra handig zijn als deze alles zelf doet en hij misschien jouw paard(en) ook eens kan doen mocht je ziek zijn of weekend weg/vakantie.
200 euro per kale box vindt ik wel heel erg prijzig hoor! Als deze persoon al 1600 per maand aan alleen de boxen moet betalen + daarbij nog hooi, stro, voer en alles nog zelf doen. Denk niet dat het dan nog aantrekkelijk is voor diegene. Ik zou zeggen bv 125 per box en dan een bepaald bedrag per maand voor het gebruik voor de lessen. Dan zou hij zoiezo 1000 per maand aan stallen moeten betalen leg daar nog afhankelijk van de hoeveelheid lessen wat geld bovenop. En dan lijkt het me toch een aardig bedrag. Maar houdt het vooral bespreekbaar de prijs. Zo iemand kan ook zeker een aanwinst zijn voor jezelf. Maar kan ook nadelen meebrengen. En gezien het aantal paarden kun je zo iemand mijn inziens niet zomaar de deur wijzen. Dus goede afspraken maken.
realmagic
Geplaatst: 01-12-11 01:23
en nemen jullie dan ook losse pensionklanten aan? Ik ben nog op zoek naar een ander plekje voor mijn paard..
Kalebox huur op de manege in oudewater kan je boxen huren normaal all in (zelf mesten) voor 215 euro.lege box is 100 maar daar moet je verder lid zijn van de vereniging om gebruik te mogen maken van de accomedatie.a kleine 200 euro per jaar... Je huurt dan ook alleen een box. Verder hoor ik voor kale boxhuur in de omgeving wel tussen de 80 en 125 euro. Ligt er ook aan hoe kaal kaal is. Ivm mestafvoer regel je zelf de afvoer of moet hij dat doen. Denk ook na over de mestquota's(of hoe je dat ook noemt) omdat je bedrijfsmatig paarden houdt zitten daar natuurlijk regels en registraties aan vast.waar je met een onderhuurder wel goede afspraken over zult moeten maken. Mest afvoer is niet altijd erg goedkoop.
Nogmaals bedankt allemaal, we gaan eens goed nadenken wat verstandig is. Wat Tigra ook aangeeft is ook een beetje hoe wij er zelf over denken. Het zal niet alleen box huren worden maar deze persoon wil idd echt zijn inkomen bij ons gaan verdienen. Als ik alles doorreken, electrische tijd, water, mestafvoer, onderhoud etc dan is het al gauw niet meer zo interessant als we daardoor zelf amper meer kunnen rijden. En inderdaad hebben we dan wel geen 9 verschillende klanten maar wel al zijn lesklanten over het terrein. We houden nog even alle opties open. A.s. donderdag hebben we nog een gesprek met de huidige verkoopster, zij laat haar 3 paarden ook staan en wellicht heeft zij ook nog mensen die stalling zoeken, ze had nog een wachtlijst zei ze.
We zitten nu dus een beetje te twijfelen tussen enerzijds het gemak dat iemand bijna alle stallen huurt en daardoor ook weinig omkijken voor ons. Anderzijds kan het heel beperkend voor ons zijn en met eigenlijk netto minimale verdiensten. De verkoopster met haar 3 paarden betaalt overigens 200 euro voor kale box, wel inclusief stro, per paard. Dit was een afspraak tijdens de verkooponderhandelingen, dus niet echt vergelijkbaar met aparte afspraken.
Laat gerust nog jullie meningen horen, ik heb er erg veel aan gehad!
Ik schrik een beetje van sommige bedragen, we praten hier over KALE stalhuur!!
Gemiddes betaal je tussen de 80 en de 125 euro voor kale stal, afhankelijk natuurlijk van de locatie en de faciliteiten. Zelf vind ik 100 euro voor een kale stal een nette prijs, is de accomodatie mooi modern en verzorgd dan zouik zeggen 125 euro voor een kale stal.
Ga je er stro bijrekenen of hooi dan word het anders, dit zou ik zelf niet snel doen vanwege de snel fluctuerende prijzen op dit moment.
Bedenk wel dat je bij intensief gebruik ook hogere water/elektriciteitskosten zult hebben, bespreek dit ook, niet dat je straks voor vervelende verassingen kom te staan met de eindrekening
friesiszwart
Geplaatst: 01-12-11 09:45
een kennisje van mij huurt als enigste een locatie en zij betaald per stal 100,00 euro (dus 300,00 euro per maand), weiland, zeer mooie schuur met 3 stallen voor de stallen heel veel ruimte in de winter periode zelfs beweging geven mogelijk en voldoende ruimte voor opslag en weiland met bak. Daarbij ook een ruimte voor spullen en zitje, water stroom en toilet.
midgie
Geplaatst: 01-12-11 09:47
Ja ligt eraan, wat vind je zelf? Maar zoals hierboven gezegd denk aan de andere kosten zoals stroom,water solarium, kost ook best als dat dagelijks gebruikt gaat worden, wie doet het onderhoud van de wei en het terrein enz ,wat als er een paard b.v door de draad heen gaat en dingen sloopt, hoe zit het met verzekering van de gene die les gaat geven , het is op jou terrein wie is er dan verantwoordelijk? maak goeie afspraken.
wij hebben hier in de buurt kale huurprijs voor accomodaties met een stuk minder voorzieningen dan je noemt voor €150 en dan moet je echt alles zelf regelen, hooi, stro, voer. Zonder gedraineerde rijbak en alleen paddock ook niet gedraineerd, geen weiland, geen spuitplaats, geen solarium... kortom randstadprijzen veel duurder, maar de veelal genoemde 100 euro zou bij mij muziek zijn, maar tevens denk ik dat je dan een dief van je eigen portomonaie bent! Ik sta nu all in, zonder buiten mogelijkheid voor 320 per maand
Daf_Win
Geplaatst: 01-12-11 10:54
Ik heb voor kale huur 300 euro voor 2 stallen. Het houdt in 2 buitenstallen (prive stal) met weiland, paddock, voer opslag, kast ruimte. Midden in het bos en gebruik van een binnenbak en mestafvoer.
_taane_
Geplaatst: 01-12-11 10:58
Ik sta op een stal met buitenbak en hooi en stro is inclusief. Daarvoor betaal ik 125 euro per maand. Ook staan er beneden ons nieuwe stallen. Daar betalen ze 145 euro per maand. Maar dit is inclusief onbeperkt hooi en stro. Dus voor kale huur zou ik zo zeggen 100 per stal.
Ik denk dat het er ook aan ligt in welke omgeving je woont zowel provincie en bijv of je dicht bij bos/strand oid woont Maar je hebt zoals in de OP staat wel een binnenbak, stapmolen, solarium, buitenbak en wei. Ga je dan voor die accomodaties los vragen? Dat ze voor t solarium bijv per kwartier ofso moeten betalen? Net als de stapmolen, als ze die erg veel gebruiken, zit dat er dan bij in de huur? T feit dat je n binnenbak heb en alleen die in de 'kale' prijs mee rekent dan is 100 p.m. n goede prijs lijkt mij Succes!