Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kleinvosje schreef:Dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen jesito, paarden hebben baat bij een beetje regelmaat, dat jij uit wilt slapen omdat je uit bent geweest mag een paard niet onder hebben te lijden. Dan maar even je nest uit om te voeren en er dan weer in...
kleinvosje schreef:Dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen jesito, paarden hebben baat bij een beetje regelmaat, dat jij uit wilt slapen omdat je uit bent geweest mag een paard niet onder hebben te lijden. Dan maar even je nest uit om te voeren en er dan weer in...
Fleurtje100 schreef:kleinvosje schreef:Dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen jesito, paarden hebben baat bij een beetje regelmaat, dat jij uit wilt slapen omdat je uit bent geweest mag een paard niet onder hebben te lijden. Dan maar even je nest uit om te voeren en er dan weer in...
Een paard heeft geen baat bij regelmaat, een paard heeft baat bij het grootste deel van de dag wat te eten te hebben. In 'het wild' is er ook niet op gezette tijden eten maar is een paard 16 uur per dag bezig met eten. Als je als eigenaar een paard niet aan vaste tijden laat wennen en wel zorgt dat hij altijd wat te knabbelen heeft kun je best flexibel met voertijden omgaan.
Ik heb dat ook gemerkt op pensionstallen (waar wel op vaste tijden gevoerd werd), waar veel ruwvoer werd gevoerd was het gewoon rustig rond voertijd en bleef het ook rustig als er een keer een uurtje later gevoerd werd.