Kliko tot slowfeeder verbouwen... afbeeldingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Kliko tot slowfeeder verbouwen... afbeeldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:37

Ik heb al even zitten zoeken, maar kan geen mooie werkbeschrijving vinden voor een hooikliko met net, ipv rooster....
Ik wil dus dat er een net 'open' in hangt, zodat je het makkelijk kunt vullen.
Dit gebruik ik liever dan een metalen rooster, ivm vastvriezende paardenlipjes.....

Heeft iemand tips? Of misschien zelfs afbeeldingen? Kan ik lekker gaan knutselen!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

tamary

Re: Kliko tot slowfeeder verbouwen... afbeeldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:17

Nette foto's heb ik even niet (gat is bij mij ook zooitje door geen elektrisch gereedschap) Maar wat beste werkt is een dikke bout in elke hoek met een oog/ring aan de binnenkant. Wel zorgen voor van die platte ringen aan beide kanten van de kliko tegen doorscheuren. Daar touw 2x doorheen waar je 1/4e deel van de opening van je hooinet door geregen hebt en goed strak spannen. De knoop die je gebruikt moet je zekeren door er een stopknoop tegenaan te knopen, anders trekken ze die los. Controleer net, bouten en knopen regelmatig ivm goed vast zitten en slijtage.

cindybijl

Re: Kliko tot slowfeeder verbouwen... afbeeldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:20

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 13:34

Helaas hadden vorige winter alle paarden kleine wondjes rond hun mond en neus, doordat er een beetje speeksel op zat, het vervolgens -15 vroor en ze vastzaten aan het metaal :-(
Ik doe het dus maar niet meer met metaal.... liever met een net. Ik ben druk ah knutselen, dus weldra heb ik zelf gepaste afbeeldingen :-)

Dank voor jullie tips!