Meneer neemt een aanloopje, zet zijn blik op oneindig en scheurt gewoon keihard door het stroomdraad heen naar 1 van de andere stukken weiland. Gelukkig (tot nu toe) niet van ons land af, maar toch..
Ten eerste vernielt hij op het moment alles, van lint tot paaltjes tot poortgrepen, ten tweede schopt hij als een gek op mijn ruin als hij in zijn buurt komt en ten derde moet ik er niet aan denken als hij wel ons land uitloopt en op de weg belandt.
De ruin heeft inmiddels al een paar flinke schrammen op zijn borst ervan en mn ouders zijn de pony even spuugzat omdat het ze een hoop materiaal kost zo.
Het is niet zo dat hij net nieuw is ofzo, we hebben hem al 14 jaar. Hij heeft één keer eerder zo'n manie gehad maar dat hield gelukkig vanzelf weer op en is ook al een jaar of 10 geleden (hij was toen ook nog hengst).
Vroeger stond Goliath alleen in het kleine landje (zie plattegrond), omdat we toen nog meer paarden hadden waarvan 1 nogal gemeen tegen hem was. Nu mocht hij bij de grote paarden in lopen, omdat ze nu nog maar met zn viertjes zijn en de andere dieren ook vriendelijk zijn. Helaas begon daarmee ook zijn uitbraak-gedoe weer opnieuw, hij heeft opeens ontdekt dat hij overal naartoe kan waar hij maar wil zo.
We hebben 3 lagen breed lint om het land, en aan de buitenkanten (dikke lijnen op de plattegrond) zelfs 4. Het onderste lint zit echt laag genoeg en als hij er nou onderdoor ging ofzo, konden we dat nog oplossen, maar hij gaat er gewoon bewust dwars door op het moment. Er staat zeker wel stroom op (de andere paarden vinden het echt niet fijn als ze er tegenaan komen).

Ik ben op zoek naar (betaalbare) tips om hem dit weer af te leren. We hebben al geprobeerd om hem terug te zetten in zn oude landje, maar dit wil hij niet meer en hij breekt daar dus ook uit. Zijn hier ervaringsdeskundigen die een oplossing hebben voor dit probleem?