goedkope oplossing voor een rijbak of stukje om op te rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

goedkope oplossing voor een rijbak of stukje om op te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 19:50

hallo bokkers,
we willen een rijbak aanleggen of een stuk waar we goed op kunnen rijden !
we hebben nu een stuk weiland (bij huis) en dat is zeker in de winter of als het heeft geregend niet op te rijden je kunt dan alleen maar stappen. nu hebben we laatst we een met een soort lange pinnen de grond wat luchtiger gemaakt. maar we zoeken dus een goedkope oplossing zodat de rijbak wel wat beter te rijden wordt ! ideeen zijn om een laagje wit zand er over heen te doen of om de bodem om te laten keren. omheining hebben we al geregeld en en verlichting hebben we ook al twee lantarenpalen voor ! en je kunt er toch ook snippers door heen doe zodat het niet bevriest ? wat kost dat ? en wat zijn jullie ervaringen met een goed kope oplossing voor een bak ?! en wat hebben jullie er voor betaald ? we willen liever niet te veel betalen (lees tot 1000 euro) om dat dit huis tijdelijk is ! ons nieuwe huis wordt gebouwd.

ps : we zitten nu op een zand grond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:52

Hoe lang is tijdelijk? Kun je niet voor een paar centen bij iemand in de buurt terecht? Scheelt een beste bult werk...

Mocht dat niet kunnen, dan s keren doorgaans de goedkoopste oplossing, mits je het geel niet te diep hebt liggen. Overigens MAG dat doorgaans niet...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:56

Wij hebben de grond laten keren. de bak ligt er nu 5 jaar en is nog steeds toppie +:)+
Dit is denk ik de goedkoopste manier. Weet je of er genoeg witzand is? Hier hadden we 1 meter witzand om naar boven te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:02

Als je op een diepe laag zand zit, kan je er om heen een flinke geul graven en als je handig bent, even de bovendste laag weg laten graven door een loonwerker, drainageslang er in leggen en weer toedekken....geul om de bak en je kan altijd rijden....zandgrond is ideaal voor dat soort dingen......

Anoniem

Re: goedkope oplossing voor een rijbak of stukje om op te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:03

Werkt dat Russel, zonder puin over de drainage?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:45

kan je niet gewoon (als je een weiland extra hebt) wat stokjes erin prikken en dan kan je rijden. vaak op de hoefslag rijden en dan krijg je zelf een mooie bak!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:47

We hebben de bak ook laten omgooien, dus het witte zand naar boven gehaald.

Dit heeft ons voor een 20x40 bak 750 euro gekost. Het is een perfecte bak, niet snel te nat, maar ook niet snel stoffig.

Die snippers waardoor je bak niet bevriest, ben ik trouwens ook wel erg benieuwd naar.. Ik heb er nog niet eerder van gehoord.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:56

ik heb ook mijn bak laten keren, omdat hij daarna te zwaar was heb ik er daarna kokos doorheen laten mengen.

snippers waardoor je bak niet bevriest bestaan helaas niet.

met all weather tuft schijn je wel langer door te kunnen rijden bij vorst, maar ook dat kan niet tegen echte vorst.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:59

het enige wat je tegen bevriezen kan doen is zorgen dat die niet te nat is.

of voor het echt vast vriezen de boven laag steeds gaan slepen of met de hand proberen los te harken

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:46

Wij zitten op de kleigrond , daar is keren geen optie |o . Als je hier een bak wilt aanleggen betekend dit: de plag er afgraven drainage erin, doek eronder of schelpen en dan zand laten komen heul veel zand en dan ben je met elkaar 8 tot 10.000 euro verder... %)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:51

Even iets anders waar je aan moet denken: MAG je wel een bak aanleggen van de gemeente? De meeste gemeentes willen dat je daar een vergunning voor aanvraagt, zeker als je een complete omheining en verlichting eromheen gaat zetten. Zou dat eerst eens na gaan vragen voordat je iets doet wat niet mag en je het weer weg moet halen...

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:05

klopt is niet meer zo makkelijk tegenwoordig. Zeker als de buren beginnen te zeuren vanwege stuifzand of zo..

Fruw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:40

Hier hebben we de grond om laten keren tot het witte zand boven lag.. Hekje erom heen en klaar :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:46

Fruw schreef:
Hier hebben we de grond om laten keren tot het witte zand boven lag.. Hekje erom heen en klaar :)

Hetzelfde hier. Omgooien kostte 600 euro. Omheining rond de 100/200. Nog een paar bouwlampen, dan blijf je onder de 1000 euro.

SWSS_INFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:30

Idd wel handig om even na te gaan of het mag. Het zou ecth zonde van je geld en tijd zijn als blijkt dat t niet past binnen de ideeen van de gemeente...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:03

owww sorry ik was dit topic weer even vergeten maar we zoeken nog steeds naar een oplossing ........kost dat omkeren echt zo weinig ? wij zitten op zand grond met eerst 40 cm zwart en daarna direcht witte grond hoeveel dat is weet ik niet ? maar als ik voor 600 de bak omlaat keren kan dat best hoeveel zou dat kosten met drainage erbij ? omheining staat er al we hebben al twee lantaarns die alleen nog aangesloten moeten worden dus dat kan best. het is tijdelijk omdat we een ander huis aan het bouwen zijn (komend jaar en we daar uiteindelijk naar toe willen)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:05

CCCCC schreef:
Fruw schreef:

Hetzelfde hier. Omgooien kostte 600 euro. Omheining rond de 100/200. Nog een paar bouwlampen, dan blijf je onder de 1000 euro.

ow dat is erg mooi zo goed koop heb je ook drainage of blijft ie gewoon goed droog ? zie net dat je in lunteren woont dat is best dicht bij dus jij zal wel ongeveer de zelfde grond hebben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:18

dat wil niks zeggen hoor, in dezelfde straat kan de grond nog wel verschillen :)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:34

Het is echt "zo goedkoop".
Ik heb het door een bokker laten doen voor 750 euro en het is een erg mooie bak geworden. Hij kwam heel professioneel, ik zal je zijn boktnaam even pben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:22

kraan kost bij ons tussen de 55 euro en 80 euro per uur (exclusief BTW en afhankelijk van het loonbedrijf)
Hoeveel je bak gat kosten hangt af van hoe diep ze moeten/gaan graven, hoe geroutineerd/ervaren de kraanmachinist is en hoe groot de oppervlakte is die je omgezet wilt hebben.

Soms kun je ook een vaste prijs afspreken. Dan komen ze vaak eerst proefboren om te kijken hoe diep en hoeveel zand er zit en willen weten hoe groot het moet. Dan maken ze een offerte.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:32

Pas een bak aangelegd. Wij zitten echt op klei grond en heuvelachtig terrein. Bak heeft ons €10.000 gekost.

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:14

Ook ik wil graag de bak laten omgooien. Heeft iemand suggesties wie dat kan doen en wat dat ongeveer kan kosten?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:19

Vraag dat gewoon even in de buurt bij mensen die ook een rijbak hebben aangelegd. Wij kennen niet de mensen bij jou uit de regio. Kun je gelijk vragen naar prijzen, ervaringen, etc...