Paard verzorgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_Vie

Paard verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 23:48

Goedendag Dames & Heren,

Ik volg nu inmiddels 3 maanden prive lessen en het zou me leuk lijken om een paard te gaan verzorgen, uiteraard doe ik dit om mijn kennis op te schroeven. Dus een vergoeding of paard rijden hoeft van mij niet, aangezien ik al lessen volgt.

Waar zou ik hiervoor terecht kunnen? ( aangezien de manege al genoeg man heeft )

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:36

Misschien handig om op MP of hier op Bokt een advertentie te plaatsen wat je zoekt.
Er zullen vast wel stallen op iets zijn die je graag willen helpen.

Mr_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 00:54

Tigra_ schreef:
Misschien handig om op MP of hier op Bokt een advertentie te plaatsen wat je zoekt.
Er zullen vast wel stallen op iets zijn die je graag willen helpen.

ik zat inderdaad ook te denken om op marktplaats te kijken, maar hoe betrouwbaar is dat ook weer?. Dat is ook nog maar de vraag. Hier op bokt plaatsen zou ik wel willen doen, als ik de bomen door het bos kan zien. (ik dacht dat deze topic er geschikt voor was)

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:55

Idd een advertentie op bokt. En vertel het aan iedereen die je kent, als zij het ook weer doorvertellen kom je vast wel bij iemand uit. Misschien dat er ook gewoon mensen met een paard aan huis zijn die nog iemand zoeken of een andere manege/pensionstal. Alles is mogelijk. :D

Red12

Re: Paard verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:58

Op marktplaats zijn er soms ook wel advertentie van een eigenaar van een paard die hulp nodig heeft bij het verzorgen in verband van tijd door de week. Maar deze tip had je ook al gekregen! En betrouwbaar je kunt gewoon die gene e-mailen en bellen. Dus betrouwbaar dacht ik wel ! ;)

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:00

Eigenlijk kan zoiets niet onbetrouwbaar zijn. Als je respons krijgt ga je gewoon een keer kijken bij het betreffende paard en als het je niet aanstaat of je vertrouwt het niet zoek je gewoon weer verder. Doe gewoon net of je gaat kijken voor een eigen paard. Als je je goed voelt bij het paard en bij de eigenaren ga ik ervanuit dat het wel betrouwbaar is!

Mr_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 01:05

haha, ik zal even kijken op marktplaats. omdat jullie daar zo positief over praten.

Ik zal het alleen niet aan iedereen kunnen vragen ( denk eigenlijk niemand ), want ik ken geen enkele man die dus iets met paarden heeft. En geen één van mijn vrienden hebben dan ook een paard. Maar ik ben benieuwd wat marktplaats zal brengen.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:35

Het hoeven ook niet perse je vrienden te zijn die een paard hebben. Toen ik een nieuw paard zocht had mijn vader dat aan een collega die ook paardrijdt verteld en via die collega heb ik nu mijn prachtige paardje weten te vinden. :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:42

In welke omgeving ben je op zoek?

Mr_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:32

Omgeving barendrecht. Binnen een straal van 15 km. Heb zelf eigen autos dus ik zit nooit zonder.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:41

ok.... ik ben hier natuurlijk de cynicus... Maar ergens vermoed ik dat het je mogelijk meer gaat om de dame(s) achter het paard dan het paard zelf..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:45

riagr schreef:
ok.... ik ben hier natuurlijk de cynicus... Maar ergens vermoed ik dat het je mogelijk meer gaat om de dame(s) achter het paard dan het paard zelf..

tjonge, ik vind het nog steeds aso dat als een jngen zich meldt dit zo maar even gezegd wordt...heb je enig iets waarom je dit denkt..anders vindt ik het echt een no go. :n

TS: stallen zijn er best te vinden hoor..gewoon in de omgeving informeren of misschien weten ze op de manege weer een ander bedrijf met paarden die iemand zoekt..succes!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:38

Net 5 berichten, wil niet rijden, noemt zonder dat iemand het over man/vrouw heeft dat hij het niet aan iedereen kan vragen, want hij kent geen enkele man die iets met paarden heeft... Vond ik een wonderlijke opmerking...

En verder is de opmerking voornamelijk omdat ik een ras echte cynicus bent, heeft dus meer met mij te maken dan met de TS. TS: mócht ik er helemaal naast zitten: Mijn excuses!

Mr_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 01:59

riagr schreef:
Net 5 berichten, wil niet rijden, noemt zonder dat iemand het over man/vrouw heeft dat hij het niet aan iedereen kan vragen, want hij kent geen enkele man die iets met paarden heeft... Vond ik een wonderlijke opmerking...

En verder is de opmerking voornamelijk omdat ik een ras echte cynicus bent, heeft dus meer met mij te maken dan met de TS. TS: mócht ik er helemaal naast zitten: Mijn excuses!

Voor je informatie, ik ben al jaren lid van bokt, maar ben ook al jaren niet geweest op deze forum, en wat mijn inlog gegevens zijn weet ik ook niet meer. Vandaar een nieuwe account. En als je het een wonderlijke opmerking vind, zou je je toch eens moeten voorstellen hoeveel mannen iets met paarden doen....

Kans is natuurlijk erg klein voor een man om het aan zijn vrienden of kennissen te vragen. En ik heb gewoon alle informatie neergezet zodat men hierover niet hoeft te vragen. Want ik heb een vraag, en ik wil een zo duidelijk mogelijk antwoord voor terug krijgen. En als daar wat specifieke antwoorden bij komen te staan is het toch alleen een voordeel? of moet ik iedere keer 1 vraag stellen, en dan vervolgens nog een vraag stellen en zo doorgaan? dan heb ik een topic van 3 pagina's en uiteindelijk komt dan daar mijn antwoord op. Terwijl ik daar geen behoefte aan heb.

En wat is er mis om niet te rijden? Ik volg toch al prive lessen? En zoals ik aangaf is het niet in mijn bedoeling om dus te gaan paard rijden zonder begeleiding. Daar ben ik nog eerlijk gezegd te onervaren voor. Vandaar ook de prive lessen. Ik wil gewoon mijn kennis verbreden, en als dat op een ongewone manier gaat dan maakt het niets uit toch? Ik zie dit als een perfecte oplossing, en als iemand een suggestie wilt geven hoe het beter kan, dan hoor ik het graag. Want naast de lerares op de manege praat ik met niemand over paarden, vandaar dat ik weer op deze forum ben gegaan, om mijn kennis op te schroeven en ook veel te lezen over paarden & gebeurtenissen in de paarden wereld.

Ik ben dan ook blij met de rest van de reageerders, want aan hun heb ik veel gehad.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:54

riagr schreef:

Ik kreeg ook meteen zo een gedachte hoor, voornamelijk nadat hij zei "ik heb auto's", dus niet even zeggen ik heb een auto tot mijn beschikking nee ik bezit auto's!! Maar goed, wij mogen hier natuurlijk niet zomaar iets over zeggen :Y)

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:32

Eens kijken of er in de buurt geen paarden staan die je eens mag verzorgen..
Er zijn altijd wel mensen die niet genoeg tijd hebben. Inderdaad wel even controleren of het te betrouwen is want voor je het weet zit je met een gevaarlijk paard.

Mr_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 11:41

Savannah_XxX schreef:
Er zijn altijd wel mensen die niet genoeg tijd hebben. Inderdaad wel even controleren of het te betrouwen is want voor je het weet zit je met een gevaarlijk paard.

En dat is voor mij een grote struikel probleem. Hoe kan je direct een gevaarlijk paard herkennen? Wilt de paard je gelijk bijten? Begint hij/zij gelijk te duwen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:20

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:38

Mr_Vie schreef:
Savannah_XxX schreef:

En dat is voor mij een grote struikel probleem. Hoe kan je direct een gevaarlijk paard herkennen? Wilt de paard je gelijk bijten? Begint hij/zij gelijk te duwen?

Het makkelijkst is om te vragen of je een weekje mag proberen en dan op verschillende momenten gaan. Dan ben je zeker dat het niet te maken heeft met een slechte dag hebben. Probeer ook dan wat uit, test of ze niet wild wordt als je gaat rijden of aan haar buik of hoofd komt maar let ook op dat ze niet agressief wordt als je op de wei komt of als je haar probeert te vangen...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:48

Mr_Vie schreef:
riagr schreef:

En als je het een wonderlijke opmerking vind, zou je je toch eens moeten voorstellen hoeveel mannen iets met paarden doen....

Even een paar gegevens van mannen die rijden die ik ken:
Mijn vader
Een vader van een vriendin
1 man waar ik in de les mee ree
Ik krijg les van een man
Op de stal waar ik verzorg paarden heb staat kan je al meer dan 30 man tellen. Inclusief is de eigenaar van de stal ook een man. :)
En natuurlijk nog veel meer.

Robin23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:22

waarom zou dat niet gaan ..
ga naar een site bijv. marktplaats.nl of zo of
of ga informeren bij vrienden die op een andere manege zitten en kijk of daar nog een paard is wat verzorging nodig heeft
zo ben ik in ieder geval aan 2 schatten van een paarden gekomen :j
gr /3

Meikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:27

Mr_Vie schreef:
haha, ik zal even kijken op marktplaats. omdat jullie daar zo positief over praten.

Ik zal het alleen niet aan iedereen kunnen vragen ( denk eigenlijk niemand ), want ik ken geen enkele man die dus iets met paarden heeft. En geen één van mijn vrienden hebben dan ook een paard. Maar ik ben benieuwd wat marktplaats zal brengen.

En als je er dan toch bent zou ik er ook een advertentie op zetten, zo ben ik ook aan mijn verzorgpony gekomen :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:28

Meneer is permanent verbannen..