opfok die nu nog pony toelaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

opfok die nu nog pony toelaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:15

Mijn pony moet plotseling naar een andere stalling en beide opfokstallen in de buurt(hij is 2 dus heb hem liever in de opfok, op oude stal had ik wel mogelijkheid hem thuis te houden in gemengde kudde) geven dus aan dat ze rond december geen nieuwe pony`s meer kunnen toelaten omdat de koppels al gevormd zijn.
Nu vroeg ik me af of dat overal zo is in de opfok.Of dat mensen een opfok weten (zuid-holland, brabant, Utrecht) die nog wel pony´s in de groep laat.
Ik heb geen eerdere ervaring met de opfok, dus ben benieuwd.

friesiszwart

Re: opfok die nu nog pony toelaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:00

voor een 2 jarige hengst zal het zeker een probleem zijn. Daarbij wil je dit zelf. Vaak in afgesloten (beperkte) ruimte en dan vliegt alles op jouw paard af met alle letsels van dien.
Ik zou daar niet meer voor kiezen op dit moment.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 19:43

friesiszwart schreef:
voor een 2 jarige hengst zal het zeker een probleem zijn. Daarbij wil je dit zelf. Vaak in afgesloten (beperkte) ruimte en dan vliegt alles op jouw paard af met alle letsels van dien.

Het gaat om een ontzettend lieve ruin..sociaal echt super. Niet dominant, maar ook geen onderkruipsel.
En ik had idd hier mijn hoop opgezet, gezien hij anders naar een stal moet waar ze een uurtje per dag buiten komen en dat zou ik niet geinig vinden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:31

gekvanfleur schreef:
friesiszwart schreef:

Het gaat om een ontzettend lieve ruin..sociaal echt super. Niet dominant, maar ook geen onderkruipsel.
En ik had idd hier mijn hoop opgezet, gezien hij anders naar een stal moet waar ze een uurtje per dag buiten komen en dat zou ik niet geinig vinden.

ja dat gaf je aan maar hij komt toch als enige vreemde in een gesettelde groep. Vaak op dit moment in een binnenhok met overdag een uitloopmogelijkheid naar buiten. Op deze leeftijd zou ik geen paard meer aan een opfokgroep toevoegen. Kun je niet ergens een ruinengroep vinden. Oudere paarden die gewent zijn dat er paarden bijkomen en weg gaan. 's nachts op stal en overdag in een groep naar buiten. Dit zou dan in jouw geval mijn voorkeur hebben.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:32

Het is niet in de buurt, maar doordat het een kleinschalige opfok is met alle leeftijden, dus ook oudere sportpaarden mogen paarden hier het hele jaar instromen.
www.stalmerodia.nl

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:34

Donia hoeve in friesland doet t ook nog.
Mijn jonge mannen verhuizen as weekend.
Ze hebben kleine en grote koppels dus geven tijd om te wennen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:37