Paardenstaart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deniseeeh

Paardenstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:32

Sorry als het hier verkeerd staat, ik ben nieuw op bokt, als dit verkeerd staat wilt u het dan bij het goeie neerzetten?

Hallo. Doordat ik mijn paard zijn staart teveel heb uitgekamt, Heeft hij nu maar een hele dunne staart. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of wat ik hem kan voeren of op zijn staart kan smeren, zodat die weer zo snel mogelijk een dikke staart heeft? Want ik vindt dit heel zonde, En hoelang duurt het ongeveer voordat hij weer een dikke volle staart heeft? ik zet hier een foto neer van hoe zijn staart uitziet, Ik hoor graag reactie's wat ik hier aan kan doen en hoelang het duurt voordat die weer een dikke volle staart heeft!

Afbeelding

En zo dik was zijn staart.
Afbeelding

ik vindt het echt heel jammer dat zijn staart nu zo dun is, HELP wat kan ik hier aan doen?!

Groeten, Denise.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:44

Niet meer zoveel in kammen en rustig afwachten tot het haar weer groeit. Desnoods zo nu en dan goed insmeren met cowboy magic..Maar vooral geduld hebben ;)

rooswita

Re: Paardenstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:47

staart invlechten kan ook helpen, zo'n hele lange vlecht. Maar is weer iets midner geschikt als je paard veel buiten staat denk ik ivm vliegjes en wind

Deniseeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:08

Ik kam de staart ook niet meer uit. En waar kan ik cowboy magic krijgen en welke moet ik dan pakken van cowboy magic? En hoelang duurt het dan ongeveer dat die weer een volle staart heeft?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:26

Je moet deze hebben, de detangler http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... roductID=1 Dat is een tube met een soort gel. Je kunt dit bij een ruitersportzaak kopen. Ik heb zelf een merrie met een dunne staart en dit spul zorgt ervoor dat de haren die ze heeft niet zo snel afbreken of klitten. Hoe snel het haar weer aangroeit is afwachten. Dat is per paard verschillend. Er zijn helaas geen middeltjes die er voor zorgen dat haren sneller groeien.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:33

idd wel uitkammen,maar hoogstens 1 keer per week.en misschien heel dom dat ik het zeg,maar als je anti klit spray gebruikt,worden de haren misschien ook wel wat sterker.Ik gebruik het voor de staart van m,n tinker,dat was net stro en brak best snel.Nu niet meer en naar mijn idee is het ook sterker geworden.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:38

Jup :j inderdaad cowboy magic :j doet wonderen :))

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:56

Niet teveel aan doen. Inderdaad beetje cowboy magic erin en dan een vlecht maken.
Dan een staartzak erom heen, zodat je paard zichzelf niet te hard slaat met die vlecht.
Wij hebben de ervaring dat het qua vliegen niet uitmaakt: een losse staart of een vlecht.

Geef het een jaar, een staart groet niet zo snel :)
En niet vergeten; van Cowboy Magic gaat de staart niet harder groeien.
Maar je kunt er wel deels mee voorkomen dat de boel afbreekt :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:09

Vooral niet teveel aan doen, 1 x per week helemaal uitkammen lijkt mij ook niet nodig.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:03

Nee idd, en recht afknippen tot het dikkere deel.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:56

www.horsetail.nl ik kan je paard's staart voller maken met extensions. Deze blijven lang zitten en groeien uit naarmate de orginele staart verder groeit. Neem gerust contact op als je vragen hebt.

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:11

Ze zeggen dat wonderolie ook haargroei stimuleert, heb er geen ervaring mee maar je zou het eens kunnen proberen. Tis gewoon te koop bij de drogist, Etos heeft het zeker.