Goed, enige tijd terug heb ik dus beugelriemen gekocht, in het middensegment qua prijs. Toen ik de touwtjes loshaalde bleek dat ze al scheef waren, de gaten zaten ongelijk. Ze waren wel lang genoeg (ong. 1.60). Ondingen dus. (20 euro)
Zo heb ik een paar jaar eerder ook een keer beugelriemen gekocht voor 19.95 gulden. Het leer was redelijk, maar na een jaar lieten de stiksels al los. M'n laatste aankoop qua beugelriemen was toch maar in het dure segment te gaan zitten. (+/-55 euro). Ik heb gekozen voor handgemaakte beugelriemen met rvs gespen, van speciaal al voorgerekt leer (moeten dus niet zomaar scheef worden door rek in het leer). Hoe ze op de lange duur bevallen weet ik niet, ik heb ze nog maar net. Maar ze zijn wel recht, en extra lang, en nog goedkoper dan de lange Stubbenriemen. Ik heb met beugelriemen het idee dat de echt goedkope riemen toch minder van kwaliteit zijn. HOe zijn jullie ervaringen hier mee? WElk merk is goed qua prijs en kwaliteit?
Met singels ga ik tegenwoordig voor leer met elastiek. Voorkeur gaat uit naar Stubben. Is duur, maar gaat oook nooit meer af.
Ik heb laatst trouwens ook mooie lederen singels van Ken Taur gezien (55 euro). Hoe die kwalitatief zijn weet ik niet. En hoe zijn die van Kieffer? Verder vind ik de simpele koordsingels prima. De gespen gaan op den duur wel roesten, en ze worden wat lelijker, maar toch heb ik 1 singel welke ik al jaren gebruik. Voor zadelmakmaken, met slecht weer rijden, enz voldoen deze singels prima. goede prijs/kwaliteitsverhouding.
De neopreensingels van HH vallen bij mij onder het motto goedkoop=duurkoop. Vorig jaar 1 gekocht, omdat ik per se 1.50 m. nodig had en dat was de enige die ik kon vinden. Voor die 22.50 euro dat ik ervoor betaald had, had ik toch wel wat meer kwaliteit verwacht. Na een paar maanden begon het neopreen te scheuren/barsten bij de randen,zat een soort laagje overheen wat kapot gaat.
De beugels zelf. Ik vind rvs wel mooier dan ijzervernikkeld, gewoon de standaard fillisbeugel van 12 cm breed. Verder heb ik niet echt een voorkeur, heb er ook weinig ervaring mee. Bij m'n zadel kreeg ik rvs beugels van sprenger en die gebruik ik nog. Bij m'n andere zadel heb rvs beugels welke inderdaad niet roesten (sommige 'rvs' beugels gaan naar verloop van tijd wel roesten), merkloos. Die koperkleurige zijn ook mooi
Maar hoe zijn die kwalitatief?Dekjes maakt mij niet veel uit. Goedkope voldoen soms ook, al slijten ze wel eerder vind ik dan bv. BR of Kavalkade. Als ze maar niet al te dun zijn, of al te dik. En ze moeten op de rug wel gevormd zijn. Van die rechte dingen liggen niet lekker onder je zadel. Je hebt ook van die pads, zonder lussen e.d., dat vind ik ondingen. Wat vinden jullie goede dekjes? Met dekjes gaat in mijn ogen goedkoop=duurkoop absoluut niet altijd op, heb hele mooie goedkope dekjes gehad.
....